Chatten met Van Gennip over consumentenbeleid
09-11-2006 | nieuwsbericht | onderwerp: Consumentenbeleid
Razendsnel typt staatssecretaris Van Gennip in begrijpelijke taal
antwoorden op vragen over veilig internetten. Vanuit Nemo chat ze
woensdagavond 8 november 2006 een uur lang met consumenten op
www.netwerkconsument.nl.
Vanaf acht uur 's avonds zit Van Gennip klaar achter een beeldscherm
in het Amsterdamse science center. Spam en onbetrouwbare jokers die
dingen verkopen, moeten worden aangepakt, typt een van de deelnemers
aan de chatsessie. "Maar Arjan, als je denkt dat het een joker is, dan
koop je er toch niet van? Check voortaan eerst of er ook een fysieke
winkel van is, zoals Ikea, of een internetshop met een goede reputatie
zoals Bol.com", reageert Van Gennip.
De chatsessie is onderdeel van een breder digitaal debat over de
mogelijkheden van elektronische communicatie voor consumenten. Na
negenen, een dik uur later, beëindigt Van Gennip haar deelname aan de
chatsessie en bedankt ze de deelnemers. "Dit was een leerzaam uur. Ik
weet nu dat EZ meer bekendheid moet geven aan de website
ConsuWijzer.nl. Ook moeten we duidelijk maken dat er tien nieuwe
geschillencommissies voor consumenten bij zijn gekomen. Ik vond het
heel nuttig en wil dit vaker doen. Tot de volgende keer", besluit ze.