Ingezonden persbericht


HUB Uitgevers lanceert vandaag een nieuw multiplatform gamestijdschrift: GMR.

GMR verschilt van andere gamestijdschriften doordat het games op een serieuze manier benadert. Het medium is de afgelopen jaren volwassen geworden en dat geldt ook voor de steeds groter wordende groep gamers. De invloed van games is terug te vinden in Hollywoodfilms, universitaire opleidingen en de popcultuur in het algemeen. Het stigma dat gamen alleen interessant zou zijn voor een kleine doelgroep, is dan ook behoorlijk achterhaald.

Een team van ervaren gamejournalisten schrijft op een volwassen, maar toegankelijke manier over alles wat gamers interesseert. Informatieve previews, kritische reviews, boeiende interviews en interessante achtergrondartikelen, GMR is hét blad waarin dit terug te vinden is.

GMR staat, zoals het een gamestijdschrift betaamt, vol met recensies van de allerlaatste toptitels. In het eerste nummer worden onder meer Gears of War, Call of Duty 3 en Canis Canem Edit besproken. Maar het medium games wordt ook in uiteenlopende achtergrondartikelen onder de loep genomen. Zo staat er in het eerste nummer van GMR een artikel over de emotionele impact die games op de speler kunnen hebben. Tevens wordt uitgebreid stilgestaan bij de aanstaande lancering van de Wii, Nintendo's nieuwe spelcomputer.

GMR is een zogenaamd multiplatform blad: het behandelt alle belangrijke spelplatformen: de PC, PlayStation 2 en 3, Xbox en Xbox 360, Nintendo GameCube en Wii, maar ook de handheld spelcomputers Nintendo DS en PlayStation Portable.

GMR is vanaf vandaag overal verkrijgbaar en kost E 4,95. Het zal zes keer per jaar verschijnen in een oplage van 25.000 exemplaren.

**

Ingezonden persbericht