Meer klanten voor T-Mobile ondanks lagere dealervergoedingen

T-MOBILE
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 09-11-2006 09:19

Meer klanten voor T-Mobile ondanks lagere dealervergoedingen en toestelsubsidies.

T-Mobile Netherlands heeft het klantenbestand in het derde kwartaal van 2006 zien groeien tot 2.466.000. Ondanks lagere vergoedingen aan dealers en een verlaging van de toestelsubsidies steeg het totale aantal klanten met 85.000, van wie 24.000 abonnees en 61.000 prepaid gebruikers. De kosten voor verwerving van nieuwe klanten daalden naar gemiddeld 129, - euro tegenover 145, - euro een jaar geleden.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'Afgelopen zomer hebben wij aangekondigd dat wij de vergoedingen aan dealers en de subsidies op toestellen naar een gezonder niveau zouden terugbrengen. Ondanks deze lagere vergoedingen hebben wij de groei die is ingezet met de introductie van T-Mobile Flex kunnen volhouden. De EBITDA over de eerste negen maanden van dit jaar bedraagt 118 miljoen euro tegenover 113 miljoen euro over dezelfde periode een jaar geleden. Dat is vooral het gevolg van de groei van het aantal klanten en het daarmee gestegen gebruik.'

Web 'n' Walk
In september 2005 introduceerde T-Mobile Web 'n' Walk, open Internet op je mobiele telefoon. Inmiddels hebben 49.000 klanten gekozen voor Web 'n' Walk. Het datagebruik voor bijvoorbeeld mobiel Internet en SMS blijft sterk stijgen en bedraagt in het derde kwartaal 19% van de gemiddelde omzet per gebruiker. In mei genereerden de Web 'n' Walk klanten 1 Terabyte (1.000 Gigabyte) aan datagebruik op het netwerk. Eind september was dit gestegen tot 2 Terabyte.

T-Mobile Thuis
In oktober 2006 opende T-Mobile de aanval op de vaste lijn met de introductie van de nieuwe dienst T-Mobile Thuis. Hiermee bellen klanten thuis mobiel automatisch tegen de lage vaste nettarieven. Door deze eenvoudige oplossing is er voor veel mensen geen reden meer om naast hun mobiele telefoon ook nog steeds de vaste telefoon thuis te gebruiken. T-Mobile verwacht dat steeds meer mensen hierdoor thuis uitsluitend voor mobiel zullen kiezen.

Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,46 miljoen actieve klanten aan het einde van september 2006 en met een omzet van 286 miljoen euro in het derde kwartaal van 2006 bekleedt zij een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.

T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom leveren aan het eind van het derde kwartaal in 2006 mobiele diensten aan meer dan 91 miljoen klanten. Zij doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met naadloze transatlantische dienstverlening.

T-Mobile maakt ook deel uit van FreeMove, een alliantie van de vier leidende Europese mobiele operators - Orange, TIM (Telecom Italia Mobile), T-Mobile and TeliaSonera. Hiermee ondersteunt FreeMove haar klanten in hun communicatiebehoeften, wanneer zij op reis zijn in het buitenland, op een manier zoals zij thuis gewend zijn.

Meer informatie:

T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl