Ingezonden persbericht


Comsys betreedt Afrikaanse markt dankzij nieuwe partner I-New

Soesterberg, 8 november 2006 - Comsys heeft een partnerovereenkomst getekend met het Oostenrijkse bedrijf I-New. I-New houdt zich binnen de telefoniebranche bezig met maatwerkintegratie, consultancy en softwareontwikkeling en richt zich daarbij specifiek op de Afrikaanse markt. Voor Comsys betekent de overeenkomst een eerste stap op het Afrikaanse continent, waar de ontwikkelingen op telefoniegebied elkaar in hoog tempo opvolgen. Het eerste gezamenlijke project in Namibië is onlangs gestart.

Afrika is een sterke groeimarkt, waarbinnen met name mobiele betalingen momenteel een hoge vlucht nemen. I-New biedt onder andere de Connect eRefill-oplossing van Nokia aan op de Afrikaanse markt. Met deze oplossing is het mogelijk om beltegoed op te waarderen via SMS en om betalingen te verrichten door tegoed van de ene naar de andere prepaid telefoon door te sturen. Vanwege de grote opkomst van kleinere telecomoperators in Afrika besloot I-New om het bestaande telefonieplatform te vervangen door een ander, kleiner platform. Dat platform moest schaalbaar en open zijn, zodat het voldeed aan de huidige en toekomstige behoeften en ook reeds ontwikkelde modules kon laten draaien. SpeechFrame® van Comsys voldeed aan die vereisten en maakte bovendien een snelle oplevering van het eerste gezamenlijke project in Namibië mogelijk.

Peter Nussbaumer, CEO van I-New: "Wij zoeken continu naar manieren om de beste en meest betrouwbare oplossingen te bieden aan onze klanten. In dat kader moet deze partnerovereenkomst met Comsys ook gezien worden. Schaalbaarheid en flexibiliteit zijn vandaag de dag belangrijke eisen in de telecomwereld. Comsys voldoet daaraan en zal dat ook blijven doen. Met name het feit dat SpeechFrame® een open systeem is vonden wij een groot pluspunt, aangezien onze klanten daarmee voor de toekomst alle opties open kunnen houden."

Diederik Husslage, senior accountmanager bij Comsys: "We zijn zeer verheugd over deze nieuwe partner, die beschikt over een uitgebreid resellernetwerk in Afrika. Bovendien is I-New zeer goed in staat om zelf applicaties te bouwen en te ontwikkelen en beschikt men over gedegen kennis van VoiceXML. I-New zal dan ook optimaal profiteren van het SpeechFrame® platform."

Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg.

Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.speechframe.com of www.comsys.nl.

Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt SpeechFrame®, een familie van voice response systemen (IVR's), voor (spraakgestuurde) self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op retailorganisaties, mediabedrijven, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd honderden installaties gerealiseerd. Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland) en heeft nevenvestigingen in Engeland en Duitsland.