Ingezonden persbericht


Persbericht
Amsterdam, 7 november 2006

Jongeren bekommeren zich nauwelijks om pensioenen

Pensioenorganisaties en Ruud de Wild slaan handen ineen

Jongeren tot 35 jaar tonen weinig interesse in pensioenen, terwijl het een belangrijk onderwerp is in het veiligstellen van hun financiële toekomst. Daarom hebben acht pensioenorganisaties besloten een gezamenlijke campagne in te zetten met Ruud de Wild om het pensioenbewustzijn onder jongeren te vergroten.

Maatschappelijk probleem
Onder jongeren is het pensioen een niet veel besproken onderwerp, vaak zijn zij niet op de hoogte van hun huidige pensioensituatie. Uiteindelijk zullen jongeren er te laat achter komen dat ze hun pensioen beter hadden moeten regelen en komen ze in de financiële problemen. Hoofdzaak voor de deelnemende fondsen is dan ook iets aan dit probleem te doen. Jongeren moeten zich gaan afvragen: 'Heb ik iets geregeld? Zo ja, wat heb ik dan geregeld?' Vervolgens is het de bedoeling dat steeds meer jongeren hun pensioen op orde brengen.

Ruud de Wild
Om jongeren zo ver te krijgen over hun pensioen na te denken, is Ruud de Wild bij de campagne betrokken. Via de website www.winjeruuddewildfeest.nl komt men bij Ruud de studio binnen en stelt de Radio 538 DJ en kunstenaar de bezoeker enkele gerichte vragen. Door deze te beantwoorden en een slagzin af te maken kan de deelnemer een feest winnen voor zichzelf en 100 vrienden waar Ruud de Wild komt draaien. De adviseur van Ruud geeft de jongeren en passant een advies mee over hun pensioenvoorziening. Het feest vindt plaats in The Mansion (Amsterdam) eind april 2007. Naast de website worden onder meer abri's ingezet, wordt er geflyerd op feesten en komen er banners op diverse websites.

De deelnemende pensioenorganisaties zijn SPF Beheer, PGGM, ABP, MN-Services, Bpf schilders, Cordares, BPMT en Interpolis Pensioenen. De website www.winjeruuddewildfeest.nl is online tot eind maart 2007