PERSBERICHT
METRO Cash & Carry selecteert Checkpoint Systems wereldwijd als exclusief partner voor dervingsbeheer
METRO Cash & Carry verbetert dienstverlening aan klanten dankzij vooruitstrevende dervingsbeheeroplossingen van Checkpoint Systems
----------
Nieuwegein, 6 november 2006 - Checkpoint Systems (NYSE: CKP), toonaangevend leverancier van dervingsbeheeroplossingen en RF-gebaseerde producten, is door METRO Cash & Carry geselecteerd om globaal een dervingsbeheer- en bronbeveiligings-programma te lanceren in Europa, Azië en Afrika. De strategische overeenkomst, die wereldwijd de installatie van NDRF (New Digital Radio Frequency) technologie in de winkels en bronbeveiliging omvat, zal METRO Cash & Carry helpen de derving te minimaliseren en de operationele kosten te drukken door slechts van één leverancier gebruik te maken, Checkpoint Systems. Bronbeveiliging wordt geïmplementeerd met als uiteindelijke doel de winkelervaring van hun klanten te verbeteren.
De installatie van 3G NDRF (New Digital RF) antennes en deactivators is gepland voor de meer dan 425 Cash & Carry zelfbedieningswinkels in 28 landen. Hierdoor is het internationaal de grootste uitrol van EAS (Electronic Article Surveillance) op dit gebied.
De wereldwijde dervingsbeheeroplossing biedt METRO Cash & Carry (onder de merknamen METRO en MAKRO), productbescherming door de volledige leveringsketen; van productie en distributie tot aan het verkooppunt waar de RF-labels op het product worden gedeactiveerd. Dit elimineert de noodzaak dat medewerkers tijd moeten besteden met het aanbrengen of verwijderen van beveiligingstags.
"Bescherming van producten vanaf het moment van vervaardiging is nu essentieel om derving te minimaliseren en processen te verbeteren", stelt Gerhard Friedrichs, Corporate Head of Security van METRO Cash & Carry. "Traditioneel was beveiliging bij METRO geleid binnen de winkel. Dit gebeurde door een aantal verschillende technologieën en methodes - zoals AM (Akoestisch Magnetisch) en RF - van verschillende leveranciers. Samenwerking met Checkpoint betekent voor METRO dat er een consistente oplossing voor productbeveiliging zal zijn binnen de gehele internationale omgeving."
Beveiliging aan de bron zorgt ervoor dat de presentatie van een product niet wordt beïnvloed omdat het direct kan worden toegepast op of geïntegreerd in het etiket van een product of de verpakking. Dit biedt een discrete veiligheidsoplossing die de retailer de mogelijkheid geeft om de producten vrij te presenteren. Klanten hebben daardoor gemakkelijke toegang tot de producten.
De producten die gevoelig zijn voor diefstal, zoals kleding, schoenen, scheermesjes, wijn, likeuren, alcoholische dranken en duurdere vleessoorten, zullen eerst worden beschermd. De landen binnen de Benelux, die al met hun programma voor bronbeveiliging zijn begonnen, beschermen zeer riskante producten als batterijen, inktpatronen, kledingstukken en cosmetica.
Een groot deel van de producten van METRO Cash & Carry zal worden geëtiketteerd en de beveiliging die aan het product wordt toegevoegd zal aan de land-specifieke behoeften worden aangepast. Een verscheidenheid van unieke bronbeveiligingsoplossingen van Checkpoint zal door METRO worden gebruikt, zoals snelle auto-apply etiketten, volledig geïntegreerde labels, schoen- en geweven labels (met of zonder variabele gegevens) die op of in kleding of ook in schoenen kunnen worden aangebracht.
Checkpoint kan ook etiketten leveren aan METRO Cash & Carry via haar wereldwijde organisatie CheckNet, die vrijwel om het even welk etiket of label op aanvraag kan drukken op elk van de vijf continenten. Hierdoor kan de kwaliteit van de productiefase bij METRO omhoog, waardoor producten de winkels veel sneller bereiken en voorzien zijn van de juiste mate van productbescherming.
METRO Cash & Carry heeft intern een team opgezet om de implementatie van het project af te handelen. Checkpoint ondersteunt het programma met een eigen bronbeveiligingsteam waaronder adviseurs op het gebied van bronbeveiliging die opereren vanuit de wereldwijde inkoopkantoren van METRO.
George Off, CEO and Chairman of the Board of Checkpoint Systems Inc., stelde: "Onze strategisch samenwerking met METRO Cash & Carry toont aan dat beide partijen op lange termijn investeren in betere beveiliging van de producten. Tegelijkertijd wordt ook de winkelervaring van de klant verbeterd. Dit programma toont de voordelen aan van RF bronbeveiliging. Met deze duidelijke keuze van METRO Cash & Carry, maar ook de aankondigingen van andere globale retailers in de loop van de laatste 12 maanden, wordt RF bronbeveiliging duidelijk de industriestandaard in Europa en vele wereldwijde markten."
- einde -
Over Checkpoint Systems, Inc.
Checkpoint Systems Inc. is wereldleider in productidentificatie en oplossingen voor dervingsreductie voor de kleinhandel en zijn supply chain. Checkpoint biedt zijn klanten verhoogde efficiëntie vanaf het moment van productie tot en met het moment van verkoop en verbetert de winkelervaring van de consument. Checkpoint is beursgenoteerd op de NYSE, doet zaken in alle geografische regio's en heeft wereldwijd meer dan 4.000 medewerkers. Het is gespecialiseerd in RF-technologie (radiofrequentie). Het productportfolio bestaat o.m. uit: systemen voor digitale RF/EAS (elektronische artikelbeveiliging) en RFID (Radio Frequente Identificatie), RF-bronbeveiliging en etikettering. Het aanbod wordt ondersteund door een wereldwijd netwerk van 26 servicebureaus. Website:
Over METRO Cash & Carry
METRO Cash & Carry is de internationale marktleider voor professionele zelfbedieningszaken. Wereldwijd is het de grootste verkoopdivisie van de METRO Group met het hoofdkantoor in Duitsland, de derde retailorganisatie wereldwijd. METRO Group had een jaaromzet van ¤ 55,7 miljard in 2005 en omvat de merknamen METRO/Makro Cash & Carry, Real/Extra food retail, Media Markt en Saturn evenals de warenhuizen van Galeria Kaufhof. Meer informatie bij
Ingezonden persbericht