KPN NV

0900-9292 kiest voor Callcenteroplossing van KPN | | |

|                                              |                              |
REISinformatiegroep7, het bedrijf achter het bekende OV-informatienummer 0900-9292, heeft een overeenkomst gesloten met KPN voor uitvoering van een van haar kernactiviteiten: de telefonische dienstverlening. De komende 3 jaar zal KPN naast het 0900-servicenummer ook het callcenter beheren en nieuwe spraakherkenningtechnologie invoeren.

Via 0900-9292 kunnen reizigers informatie inwinnen over reismogelijkheden met het openbaar vervoer en vertrek- en aankomsttijden. Het is een van de bekendste 0900-servicenummers van Nederland. Door de toenemende mobiliteit groeit de behoefte aan OV-reisinformatie. REISinformatiegroep voorziet in deze behoefte door jaarlijks miljoenen adviezen te geven via verschillende kanalen. Het aandeel telefonische adviezen hierbinnen is circa 2.500.000 per jaar, waarvan 10% door een sprekende computer wordt afgehandeld.

Zorg voor de hele keten
De telefonische dienstverlening is de oorsprong van de activiteiten van REISinformatiegroep en behoort nog steeds tot haar kernactiviteiten. Met de oplossing van KPN kan REISinformatiegroep dit belangrijke proces optimaliseren, met als resultaat een betere dienstverlening en daarmee een grotere klanttevredenheid. KPN wordt totaalleverancier voor de gehele keten achter de 0900-dienstverlening, bestaande uit het 0900-9292 servicenummer, facturering, routering, het callcenter, spraakherkenning én beheer. KPN levert REISinformatiegroep een betrouwbaar netwerk, een callcenter met uitgebreide mogelijkheden en de flexibiliteit die nodig is om grote pieken in het aantal telefonische informatieaanvragen op te vangen.

Geen investeringen nodig
'Wij willen ons volledig richten op onze core business en ons geen zorgen maken over de benodigde infrastructuur en de noodzakelijke beschikbaarheid, betrouwbaarheid en beveiliging', aldus Hans van Veen, waarnemend directeur van REISinformatiegroep. 'Dat laten we graag over aan een professionele partner.'

Bernard van de Weert, directeur KPN Sales, licht toe: 'We zijn heel bij met het vertrouwen dat REISinformatiegroep heeft in KPN. KPN levert een totaaloplossing zodat REISinformatiegroep geen investeringen hoeft te doen. De klant rekent af op basis van het verbruik. Dit zorgt voor kostenverlaging en maakt de geautomatiseerde gespreksafwikkeling effectiever en efficiënter.'

Over REISinformatiegroep
REISinformatiegroep, bekend van 9292, is expert in mobiliteitsinformatie voor het openbaar vervoer in Nederland. De routebeschrijvingen die tot stand komen via de OV planner zijn uiterst betrouwbaar en gebaseerd op de meest recente dienstregelingen van álle openbaar vervoerbedrijven in Nederland. 9292 geeft snelle, actuele reisadviezen zowel persoonlijk via telefoon (0900-9292) als elektronisch via de sprekende computer (0900-1475), via internet en diverse mobiele diensten; samen goed voor zo'n vijftig miljoen reisadviezen per jaar. Kijk voor meer informatie over 9292 op www.9292ov.nl.


Noot voor de redactie (