Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Eindhoven, 6 november 2006
Vacansoleil heeft tevreden klanten en minder klachten
Klanten van Vacansoleil Camping Holidays blijken zeer tevreden over het kampeerproduct en de service van de marktleider in luxe kampeervakanties. Het aantal klachten is ten opzichte van vorig seizoen zelfs gehalveerd. Opmerkelijk, want het aantal boekingen steeg in 2006 met 17%.
Uit het jaarlijkse eigen onderzoek blijkt dat Vacansoleil met het aantal klachten wederom aanzienlijk beter scoort dan het landelijke gemiddelde. De daling van het aantal klachten is verkregen door (jaarlijks terugkerende) gerichte maatregelen:
* Campings die regelmatig voorkwamen in de klachtenrapporten zijn uit het aanbod verwijderd;
* De voorlichting naar de consument is wederom verbeterd. Er is onder meer kritisch gekeken naar de fotografie en de teksten. Sales medewerkers inspecteren jaarlijks de campings. In de brochure, op de website en telefonisch wordt daarom waarheidsgetrouwe informatie gegeven;
* Productinnovaties zorgen voor meer uniformiteit in het aanbod. Veel nieuwe stacaravans hebben een magnetron, airco en een groot terras. Door duidelijk aan te geven waar dit het geval is, krijgen klanten precies wat ze verwachten.
In 2006 waren ook meer eigen medewerkers op de campings werkzaam dan voorheen. Vacansoleil selecteert en traint eigen campingpersoneel, wat ter plaatse tot een aanmerkelijk hoger serviceniveau heeft geleid. Klanten blijken dit zeer op prijs te stellen.
EINDE BERICHT
Ingezonden persbericht