Ingezonden persbericht
Persbericht
Vodafone verbetert klantenservice met TIBCO's Complex Event Processing-software
~ TIBCO BusinessEvents levert raamwerk voor operationele zichtbaarheid en verbeterde besluitvorming ~
ROTTERDAM / BRUSSEL, 6 november 2006 - Vodafone gebruikt TIBCO® BusinessEvents(TM) om een groter operationeel inzicht te krijgen in zijn processen en bedrijfskritische diensten. TIBCO's Complex Event Processing (CEP)-software helpt klanttevredenheid te verhogen en kosten te verlagen door het herkennen van patronen en trends die anders onopgemerkt zouden blijven.
"De kwaliteit van diensten is van essentieel belang voor een succesvolle organisatie", zegt Martin Tewes, Group Leader O&M for IT Services bij Vodafone D2 GmbH in Duitsland. "Om een superieure klantervaring te bieden moeten we in kunnen grijpen op lopende processen. Hiervoor moeten we elke gebeurtenis op ons netwerk en IT-systeem kunnen analyseren. Ook moeten we onmiddellijk geïnformeerd worden over gebeurtenissen die tot fouten kunnen leiden. TIBCO BusinessEvents maakt dit mogelijk, en wijst de informatie aan die we nodig hebben om alerter en pro-actiever te kunnen zijn."
TIBCO BusinessEvents maakt gebruik van een modelgedreven aanpak om gebeurtenissen te verzamelen, filteren en correleren met zakelijke processen om belangrijke patronen te identificeren. Losstaande gebeurtenissen die betrekking hebben op elkaar worden gekoppeld om een compleet proces te vormen waaraan regels en drempelwaarden worden gesteld. TIBCO BusinessEvents monitort individuele gebeurtenissen om te controleren of alles verloopt zoals dat zou moeten, zoals het succesvol leveren van een Multi-Media Messaging Service (MMS). Het systeem alarmeert de IT-afdeling zodra er in de verwachte procescyclus een afwijking plaatsvindt, zodat zij direct in kunnen grijpen om het beoogde doel te bereiken. Bij Vodafone wordt de verzamelde statusinformatie van de gebeurtenissen een "vingerafdruk" genoemd. Vodafone verwerkt ongeveer 1.000 van deze vingerafdrukken per seconde.
Het monitoren van nieuwe klantendiensten zoals "Vodafone At Home", dat mobiele telefonie tegen lokale vaste tarieven aanbiedt, zorgt voor een continue stijging van het aantal vingerafdrukken. Om de beste klantervaring te garanderen moeten deze additionele vingerafdrukken ook door TIBCO BusinessEvents gemonitord en geanalyseerd worden.
Vodafone gebruikt TIBCO BusinessEvents sinds de zomer van 2005 en heeft recent een bestaande pilot-versie, die sinds 2003 in gebruik is, vervangen na een migratie traject van drie maanden. Dit leverde Vodafone een verhoogde functionaliteit van zo'n 80 procent op.
"Vodafone's benadering van end-to-end Customer Experience Management met gebruik van TIBCO's CEP-software is zowel innovatief als visionair", zegt Hans Delleman, Country Manager van TIBCO Benelux. "Vodafone kan nu individuele gebeurtenissen, transacties en kernprestatie-indicatoren identificeren en monitoren. Dit gebeurt real-time en is zeer gedetailleerd, om effectiever in te kunnen spelen op mogelijkheden wanneer die zich voordoen. Het resultaat van de lange-termijnsamenwerking is indrukwekkend. We hebben samen een schaalbare oplossing ontwikkeld die voldoet aan de behoeften van telecom-operators."
Vodafone wil TIBCO's BusinessEvents ook in gaan zetten om vanuit Duitsland additionele diensten bij werkmaatschappijen in andere landen te monitoren. Zo worden de MMS-diensten in Italië momenteel gemonitord met TIBCO BusinessEvents vanuit Duitsland.
Meer informatie over TIBCO is te vinden op www.tibco.com.
Bericht voor de redactie:
Over TIBCO
TIBCO Software Inc. (NASDAQ: TIBX) is een toonaangevende leverancier van bedrijfsintegratie- en procesmanagementsoftware die real-time business mogelijk maakt. Real-Time Business helpt bedrijven kosten te besparen en flexibeler en efficiënter te werken. TIBCO levert real-time business, door TIBCO 'The Power of Now'® genoemd, aan meer dan 2000 klanten wereldwijd in verschillende industrietakken. Meer informatie over TIBCO's bewezen technologie op het gebied van enterprise backbone, bedrijfsintegratie, business process management- en business optimization-oplossingen vindt u op de website www.tibco.com. Het hoofdkantoor van TIBCO is gevestigd te Palo Alto, Californië.
###
TIBCO, het TIBCO logo, The Power of Now en TIBCO Software zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van TIBCO Software Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere product- of bedrijfsnamen en merken die in dit document genoemd worden, zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars en worden alleen gebruikt ter verduidelijking.
Voor meer informatie over TIBCO kunt u contact opnemen met Geertien Stuit, Marketing Manager Benelux:
Tel: NL + 31 (0)10 204 5749 Tel: BE + 32 (0) 2 535 7848
E-mail: gstuit@tibco.com
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Marisa Pumares van LEWIS, Global Public Relations:
Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: marisap@lewispr.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com