Ingezonden persbericht


Persbericht

6 november, 2006

SPSS presenteert nieuwste versie van marktonderzoeksplatform Dimensions 4.0

~Nieuwe versie breidt mogelijkheden voor het doen van marktonderzoek uit en biedt meer inzicht in klantfeedback ~

SPSS, wereldwijd leverancier van voorspellende software, presenteert Dimensions 4.0, een vernieuwde versie van haar productportfolio voor marktonderzoek. Deze laatste versie maakt het voor professionele onderzoeksbureaus mogelijk om hun onderzoeksprocessen te optimaliseren en voor organisaties om klantgerichte beslissingen eenvoudiger te maken omdat er meer inzicht is in de klantfeedback.

SPSS' Dimensions had al een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden en breidt nu de mogelijkheden voor het doen van onderzoek binnen verschillende klantkanalen verder uit. Of het nu gaat om onderzoek via de telefoon, internet, op papier of een andere combinatie, alle mogelijkheden worden ondersteund. Daarnaast kunnen gebruikers onderzoeken uitvoeren in verschillende talen en kunnen hierbij rekenen op administratieve ondersteuning. Hiermee kunnen onderzoeken worden beheerd vanuit een vaste locatie of op meerdere plaatsen. Met het geïntegreerde Dimensions-platform kunnen gebruikers volgens hun eigen specialisme de onderzoekstudies inrichten. Verder levert de gebruiker klantfeedback efficiënt aan, zodat problemen binnen de organisatie tijdig worden ontdekt en er op tijd maatregelen kunnen worden genomen.

De nieuwe Desktop Reporter - onderdeel van de Dimensions 4.0 productgroep - kan onderzoeksdata op zeer hoog niveau analyseren door het gebruik van het standaard datamodel van Dimensions. De innovatieve gebruikersinterface zorgt ervoor dat zowel nieuwe als ervaren gebruikers de software eenvoudig kunnen inzetten. Een andere nieuwe feature is 'power dialing' voor telefonische en online onderzoeken. Deze tool zorgt ervoor dat het proces van dataverzameling verder geautomatiseerd wordt en overzichtelijker en efficiënter verloopt.

"Dimensions' Desktop Reporter is een oplossing waar we graag mee aan de slag gaan en we zijn er zeker van dat onze klanten er veel voordeel van gaan ondervinden", zegt Jeff Thompson, director of research technology bij Kantar Operations. "Deze oplossing maakt het voor de gebruiker mogelijk om zijn onderzoek en het verzamelen van data snel en efficiënt te laten verlopen. SPSS heeft, door direct samen te werken met bureaus zoals wij, een krachtig, divers en eenvoudig te gebruiken product gemaakt."

De belangrijkste nieuwe features van Dimensions 4.0 zijn:


* Dialer-integratie - mrInterview ondersteunt zowel de QTC en mrDialer producten van SPSS
* Audio monitoring - met de dialer-integratie kunnen gesprekken zowel nageluisterd als nagelezen worden
* Verbeterde rapportagemogelijkheden - eenvoudiger te beheren documenten
* Verbeterd databeheer - Ondersteuning van SPSS 15 zorgt ervoor dat gebruikers kunnen lezen en schrijven via het Dimensions datamodel
* Microsoft ondersteuning - Dimensions 4.0 draait op Microsoft .NET 2.0

Voor meer informatie over Dimensions 4.0 kijk op: http://www.spss.com.

(417 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl.

Persinformatie

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com