Travel Unie International Nederland N.V.
kras gaat verder met nieuwe naam
'Waarom zou je verder zoeken' naar 'reizen met een verhaal'
Ammerzoden, maandag 6 november - De vakantiemerken KRAS SterVakanties
en Sterprodukties krijgen een nieuwe naam. KRAS SterVakanties gaat
vanaf nu kortweg door het leven als KRAS, Sterprodukties heet vanaf nu
Stervakanties. Bij beide labels blijft het huidige beeldmerk - het
rode respectievelijk blauwe blokje met daarin de bekende 'kras' -
gehandhaafd. Naast de naam worden ook de uitstraling en het concept
onder handen genomen.
Deze nieuwe namen en uitstraling zijn een belangrijke stap in het
proces 'KRAS 2008'. Binnen dit project is TUI Nederland bezig met een
heroriëntatie op het beleid en de strategie van KRAS.
KRAS
De nieuwe naam van KRAS wordt in alle uitingen doorgevoerd. KRAS zal
nadrukkelijker dan voorheen als hoofdmerk van de direct seller in de
markt gezet worden, waarbij de focus vooral op het brede en scherp
geprijsde aanbod ligt. Het aanbod omvat autoreizen, strandvakanties,
culturele vakanties en gespecialiseerde producten als actieve
vakanties, seniorenvakanties en vakanties voor alleenstaanden. Het
aanbod omvat ruim zeventig landen. Maar er verandert meer: de website
www.kras.nl ondergaat eind dit jaar een metamorfose, waarmee de focus
voor verkoop nog meer richting internet verschoven wordt. De pay off
die KRAS gaat hanteren, is 'waarom zou je verder zoeken'.
Stervakanties
Ook de nieuwe naam Stervakanties wordt in alle communicatie
doorgevoerd. Stervakanties zal nadrukkelijk boven KRAS in de markt
gepositioneerd worden. Het gaat daarbij om een bijzonder reisaanbod
als aanvulling op het KRAS-aanbod. De vakantieganger kan bij
Stervakanties terecht voor onder andere kunstreizen, themareizen,
treinrondreizen en bijzondere bestemmingen als Antarctica, Oman,
Ethiopië en Mongolië. Het nieuwe concept - en de pay off - van
Stervakanties wordt 'reizen met een verhaal', iets dat in de brochures
duidelijk naar voren zal komen. De lezer vindt in deze nieuwe
brochures, die uitgevoerd worden in een nieuw formaat en met een
glossy uitstraling, namelijk allerlei extra informatie zoals
reisbeschrijvingen, achtergrondverhalen en persoonlijke ervaringen van
reisleiders en vakantiegangers. De brochures worden hiermee echte
reismagazines. Ook de website van Stervakanties ondergaat een
metamorfose en is naar verwachting medio december afgerond. In alle
uitingen wordt nadrukkelijk de relatie met het hoofdmerk KRAS gelegd
via de vermelding 'de bijzondere reizen van KRAS'.
Vertrouwen en enthousiasme
De nieuwe namen en uitstraling worden daar waar mogelijk per direct
doorgevoerd. Fred Verlinden, commercieel directeur van KRAS: "We zijn
blij met de nieuwe namen, de nieuwe huisstijl en de nieuwe concepten
van KRAS en Stervakanties. Het past goed bij een modern reisbedrijf.
Bij het grote publiek was KRAS SterVakanties al bekend onder de naam
KRAS en dit is nu ook officieel een feit. Sterprodukties was tot op
heden vooral intern een begrip, maar had bij de consument geen directe
relatie met (bijzondere) vakanties. Met de wijzigingen zijn we in
staat om de twee verschillende concepten, met bijbehorende
doelgroepen, beter in de markt te zetten. Waarbij KRAS heel
nadrukkelijk als hoofdmerk gepositioneerd wordt, met Stervakanties als
aanvulling: bijzondere reizen, maar wel met de zekerheid van KRAS. De
toekomst zien we met vertrouwen en enthousiasme tegemoet".