Travel Unie International Nederland N.V.

kras gaat verder met nieuwe naam

'Waarom zou je verder zoeken' naar 'reizen met een verhaal'

Ammerzoden, maandag 6 november - De vakantiemerken KRAS SterVakanties en Sterprodukties krijgen een nieuwe naam. KRAS SterVakanties gaat vanaf nu kortweg door het leven als KRAS, Sterprodukties heet vanaf nu Stervakanties. Bij beide labels blijft het huidige beeldmerk - het rode respectievelijk blauwe blokje met daarin de bekende 'kras' - gehandhaafd. Naast de naam worden ook de uitstraling en het concept onder handen genomen.

Deze nieuwe namen en uitstraling zijn een belangrijke stap in het proces 'KRAS 2008'. Binnen dit project is TUI Nederland bezig met een heroriëntatie op het beleid en de strategie van KRAS.

KRAS
De nieuwe naam van KRAS wordt in alle uitingen doorgevoerd. KRAS zal nadrukkelijker dan voorheen als hoofdmerk van de direct seller in de markt gezet worden, waarbij de focus vooral op het brede en scherp geprijsde aanbod ligt. Het aanbod omvat autoreizen, strandvakanties, culturele vakanties en gespecialiseerde producten als actieve vakanties, seniorenvakanties en vakanties voor alleenstaanden. Het aanbod omvat ruim zeventig landen. Maar er verandert meer: de website www.kras.nl ondergaat eind dit jaar een metamorfose, waarmee de focus voor verkoop nog meer richting internet verschoven wordt. De pay off die KRAS gaat hanteren, is 'waarom zou je verder zoeken'.

Stervakanties
Ook de nieuwe naam Stervakanties wordt in alle communicatie doorgevoerd. Stervakanties zal nadrukkelijk boven KRAS in de markt gepositioneerd worden. Het gaat daarbij om een bijzonder reisaanbod als aanvulling op het KRAS-aanbod. De vakantieganger kan bij Stervakanties terecht voor onder andere kunstreizen, themareizen, treinrondreizen en bijzondere bestemmingen als Antarctica, Oman, Ethiopië en Mongolië. Het nieuwe concept - en de pay off - van Stervakanties wordt 'reizen met een verhaal', iets dat in de brochures duidelijk naar voren zal komen. De lezer vindt in deze nieuwe brochures, die uitgevoerd worden in een nieuw formaat en met een glossy uitstraling, namelijk allerlei extra informatie zoals reisbeschrijvingen, achtergrondverhalen en persoonlijke ervaringen van reisleiders en vakantiegangers. De brochures worden hiermee echte reismagazines. Ook de website van Stervakanties ondergaat een metamorfose en is naar verwachting medio december afgerond. In alle uitingen wordt nadrukkelijk de relatie met het hoofdmerk KRAS gelegd via de vermelding 'de bijzondere reizen van KRAS'.

Vertrouwen en enthousiasme
De nieuwe namen en uitstraling worden daar waar mogelijk per direct doorgevoerd. Fred Verlinden, commercieel directeur van KRAS: "We zijn blij met de nieuwe namen, de nieuwe huisstijl en de nieuwe concepten van KRAS en Stervakanties. Het past goed bij een modern reisbedrijf. Bij het grote publiek was KRAS SterVakanties al bekend onder de naam KRAS en dit is nu ook officieel een feit. Sterprodukties was tot op heden vooral intern een begrip, maar had bij de consument geen directe relatie met (bijzondere) vakanties. Met de wijzigingen zijn we in staat om de twee verschillende concepten, met bijbehorende doelgroepen, beter in de markt te zetten. Waarbij KRAS heel nadrukkelijk als hoofdmerk gepositioneerd wordt, met Stervakanties als aanvulling: bijzondere reizen, maar wel met de zekerheid van KRAS. De toekomst zien we met vertrouwen en enthousiasme tegemoet".