ABN AMRO

Padua/Amsterdam, 6 november 2006

Antonveneta introduceert nieuw logo en merknaam

ABN AMRO maakt vandaag officieel de nieuwe merknaam en het nieuwe logo van haar Italiaanse dochteronderneming Banca Antonveneta bekend tijdens festiviteiten in Italië voor medewerkers en klanten. Dit vormt het begin van een grootschalige marketing- en reclamecampagne.

Banca Antonveneta krijgt als merknaam Antonveneta en het logo bestaat uit het ABN AMRO schild met als toevoeging de naam ABN AMRO. Het schild symboliseert betrouwbaarheid, traditie, bescherming en veiligheid.

Daarnaast zal Antonveneta in haar marketingactiviteiten de slogan "Making More Possible" gebruiken, die in februari 2005 wereldwijd voor alle onderdelen van de ABN AMRO groep is geïntroduceerd. Deze slogan staat voor de bereidheid van de bank om klanten te helpen hun ambities te verwezenlijken

"De rebranding van Antonveneta markeert een historisch moment voor ABN AMRO en onze medewerkers en klanten in Italië. Het illustreert de integratie van onze twee banken en ons commitment aan groei in Italië als onderdeel van onze strategische focus op het middensegment van de markt," aldus Rijkman Groenink, voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO. "Wij hebben hard gewerkt om Antonveneta te kunnen integreren met ABN AMRO en het nieuwe logo symboliseert deze prestatie."

"De branding van Antonveneta combineert de kracht van Antonveneta in haar lokale markten in Italië met haar wereldwijde bereik als onderdeel van ABN AMRO. Het verenigt onze medewerkers over de grenzen heen. De gecombineerde naam vormt een sterk merk in Italië," aldus Piero Montani, bestuursvoorzitter van Antonveneta. "Onze volgende stap is onze klanten nog beter van dienst te zijn doordat wij profiteren van onze lokale aanwezigheid alsmede van de internationale expertise en het netwerk van de groep."

De combinatie van het lokale Antonveneta-merk met dat van ABN AMRO is in lijn met het beleid van de Groep om voort te bouwen op het lokale karakter van haar dochterondernemingen en tegelijkertijd te zorgen voor een eenduidige branding op groepsniveau. De officiële naam luidt Banca Antonveneta SpA en de merknaam Antonveneta.

De nieuwe merknaam, zoals hierboven getoond, is vanaf het einde van het eerste kwartaal van volgend jaar te zien in alle kantoren van Antonveneta in Italië. Meer dan 230 kantoren zijn op dit moment reeds voorzien van het nieuwe logo. Om de nieuwe merknaam te promoten heeft Antonveneta een grote marketingcampagne opgezet via alle belangrijke televisiekanalen en bijna 30 satellietkanalen. In nationale en regionale Italiaanse kranten verschijnen speciale advertenties en op belangrijke plaatsen in Milaan, Rome en Padua wordt een reclamebordcampagne gehouden.

Naast de introductie van haar nieuwe merknaam opent Antonveneta vandaag tevens een vernieuwde website voor haar klanten onder de nieuwe merknaam: http://www.antonveneta.com

Sinds Antonveneta begin dit jaar onderdeel werd van ABN AMRO is de integratie met name gericht op de integratie van beide organisaties. In de volgende fase gaat Antonveneta zich richten op het ontwikkelen van haar dienstverleningsconcept voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Zo houdt Antonveneta in het particuliere segment een proef met Preferred Banking, het relatiebeneerconcept van ABN AMRO voor de meer vermogende klanten. Dit concept is eerder reeds in Azië, Brazilië, Nederland en de VS geïntroduceerd. In het zakelijke segment is een speciale internationale desk opgericht voor klanten van Antonveneta die gebruik willen maken van ABN AMRO's internationale netwerk.

Vandaag ontvangen alle medewerkers in Italië een welkomstpakket op hun bureau, met een speciale internet-nieuwsbrief over de rebranding en achtergrondmateriaal over het merk en de slogan. Klanten worden voor een drankje uitgenodigd om de integratie te vieren.

Bij het hoofdkantoor van Antonveneta in Padua en in het stadscentrum worden speciale festiviteiten georganiseerd. waarbij Bestuursvoorzitter Montani zal een nieuw ingericht kantoor openen in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de lokale en regionale autoriteiten, zoals Giancarlo Galan, gouverneur van de provincie Veneto, en Flavio Zanonato, burgemeester van Padua.

Mediacontacten:
020 628 8900

Afbeeldingen van het nieuwe logo, de naamborden en de advertentie zijn beschikbaar op http://www.abnamro.com/antonveneta/rebranding

Het adres van de nieuwe internetsite van Antonveneta luidt: http://www.antonveneta.com


---

---- --