Padua/Amsterdam, 6 november 2006
Antonveneta introduceert nieuw logo en merknaam
ABN AMRO maakt vandaag officieel de nieuwe merknaam en het nieuwe logo van haar Italiaanse
dochteronderneming Banca Antonveneta bekend tijdens festiviteiten in Italië voor medewerkers en
klanten. Dit vormt het begin van een grootschalige marketing- en reclamecampagne.
Banca Antonveneta krijgt als merknaam Antonveneta en het logo bestaat uit het ABN AMRO schild met
als toevoeging de naam ABN AMRO. Het schild symboliseert betrouwbaarheid, traditie, bescherming en
veiligheid.
Daarnaast zal Antonveneta in haar marketingactiviteiten de slogan "Making More Possible" gebruiken,
die in februari 2005 wereldwijd voor alle onderdelen van de ABN AMRO groep is geïntroduceerd. Deze
slogan staat voor de bereidheid van de bank om klanten te helpen hun ambities te verwezenlijken
"De rebranding van Antonveneta markeert een historisch moment voor ABN AMRO en onze
medewerkers en klanten in Italië. Het illustreert de integratie van onze twee banken en ons commitment
aan groei in Italië als onderdeel van onze strategische focus op het middensegment van de markt," aldus
Rijkman Groenink, voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO. "Wij hebben hard gewerkt om
Antonveneta te kunnen integreren met ABN AMRO en het nieuwe logo symboliseert deze prestatie."
"De branding van Antonveneta combineert de kracht van Antonveneta in haar lokale markten in Italië met
haar wereldwijde bereik als onderdeel van ABN AMRO. Het verenigt onze medewerkers over de grenzen
heen. De gecombineerde naam vormt een sterk merk in Italië," aldus Piero Montani, bestuursvoorzitter
van Antonveneta. "Onze volgende stap is onze klanten nog beter van dienst te zijn doordat wij profiteren
van onze lokale aanwezigheid alsmede van de internationale expertise en het netwerk van de groep."
De combinatie van het lokale Antonveneta-merk met dat van ABN AMRO is in lijn met het beleid van de
Groep om voort te bouwen op het lokale karakter van haar dochterondernemingen en tegelijkertijd te
zorgen voor een eenduidige branding op groepsniveau. De officiële naam luidt Banca Antonveneta SpA
en de merknaam Antonveneta.
De nieuwe merknaam, zoals hierboven getoond, is vanaf het einde van het eerste kwartaal van volgend
jaar te zien in alle kantoren van Antonveneta in Italië. Meer dan 230 kantoren zijn op dit moment reeds
voorzien van het nieuwe logo. Om de nieuwe merknaam te promoten heeft Antonveneta een grote
marketingcampagne opgezet via alle belangrijke televisiekanalen en bijna 30 satellietkanalen. In
nationale en regionale Italiaanse kranten verschijnen speciale advertenties en op belangrijke plaatsen in
Milaan, Rome en Padua wordt een reclamebordcampagne gehouden.
Naast de introductie van haar nieuwe merknaam opent Antonveneta vandaag tevens een vernieuwde
website voor haar klanten onder de nieuwe merknaam: http://www.antonveneta.com
Sinds Antonveneta begin dit jaar onderdeel werd van ABN AMRO is de integratie met name gericht op de
integratie van beide organisaties. In de volgende fase gaat Antonveneta zich richten op het ontwikkelen
van haar dienstverleningsconcept voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Zo houdt Antonveneta in
het particuliere segment een proef met Preferred Banking, het relatiebeneerconcept van ABN AMRO
voor de meer vermogende klanten. Dit concept is eerder reeds in Azië, Brazilië, Nederland en de VS
geïntroduceerd. In het zakelijke segment is een speciale internationale desk opgericht voor klanten van
Antonveneta die gebruik willen maken van ABN AMRO's internationale netwerk.
Vandaag ontvangen alle medewerkers in Italië een welkomstpakket op hun bureau, met een speciale
internet-nieuwsbrief over de rebranding en achtergrondmateriaal over het merk en de slogan. Klanten
worden voor een drankje uitgenodigd om de integratie te vieren.
Bij het hoofdkantoor van Antonveneta in Padua en in het stadscentrum worden speciale festiviteiten
georganiseerd. waarbij Bestuursvoorzitter Montani zal een nieuw ingericht kantoor openen in
aanwezigheid van vertegenwoordigers van de lokale en regionale autoriteiten, zoals Giancarlo Galan,
gouverneur van de provincie Veneto, en Flavio Zanonato, burgemeester van Padua.
Mediacontacten:
020 628 8900
Afbeeldingen van het nieuwe logo, de naamborden en de advertentie zijn beschikbaar op
http://www.abnamro.com/antonveneta/rebranding
Het adres van de nieuwe internetsite van Antonveneta luidt: http://www.antonveneta.com
---
---- --
ABN AMRO