CBMC Nederland organiseert symposium vanwege 50-jarig jubileum


DALFSEN, 20061016 -- Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum organiseert CBMC Nederland (Christian Business & Management Committees) op 3 november 2006 een symposium in Conferentiecentrum `De Bron' te Dalfsen. Het thema is `Gedreven door relaties - it matters!' Dit wordt uitgewerkt in toespraken van sprekers uit binnen- en buitenland, in diverse workshops en in een forumdiscussie, geleid door Andries Knevel (EO). Daarnaast kunnen bezoekers terecht op een informatieplein. Het symposium is gratis te bezoeken.

De dag wordt geopend met een welkomstwoord van Jim Johnston (voorzitter CBMC International, IRL.). Vervolgens spreken André Rouvoet (ChristenUnie), Cobie Langerak (Triaxia partners, V.S.) en professor doctor ingenieur Jan H. van Bemmel (voorheen rector magnificus van de Erasmus Universiteit). De sprekers zullen het thema verder toespitsen op de voor hen bekende terreinen, achtereenvolgens: politiek, zakenleven en wetenschap. Het middagprogramma bestaat uit een forumdiscussie en verschillende workshops. Deze workshops liggen in het verlengde van de verschillende toespraken. Bob Milligan (MI Industries en directeur van CBMC international, V.S.) zal afsluitend spreken. Vervolgens is er onder het genot van een drankje nog gelegenheid om na te praten, te netwerken of om kennis te maken met de verschillende organisaties op het informatieplein. De dag begint om 9.00 uur en eindigt om 18.00 uur, waarna er op eigen kosten gedineerd kan worden in het conferentiecentrum. Meer informatie over het symposium is te vinden op www.cbmc.nl.

Relaties
Het thema `Gedreven door relaties - it matters!' komt niet uit de lucht vallen. In het zakenleven worden jaarlijks miljoenen euro's besteed aan het onderhouden van relaties. Het kan niet op: lunches en diners, `netwerken', relatiegeschenken, relatiebestanden en systemen om die relaties dan weer goed te kunnen beheren.
God wil ook een relatie met mensen. Hij roept mensen op concrete keuzes te maken in het (zaken)leven. Wat zijn de drijfveren om relaties aan te gaan? En in hoeverre is het de relatie met God, met zakenmensen, met mensen in de invloedssfeer, met leidinggevenden en met collega's die voortbeweegt? En wordt men daar überhaupt beter van? Dit zijn vragen die naar voren zullen komen tijdens het symposium.
CBMC Nederland wordt al 50 jaar gedreven door relaties. Vandaar ook het thema. En vandaar ook dat leden van de vereniging worden gestimuleerd om zoveel mogelijk zakenrelaties en collega's mee te nemen. Het doet er namelijk toe dat men, gedreven door die relaties, tot actie komt.

CBMC Nederland
In 1956 werd CBMC Nederland opgericht door Dick van Katwijk. In de 50 jaar dat CBMC Nederland bestaat, heeft de vereniging een behoorlijke groei doorgemaakt. Hoewel de vorm en het uiterlijk van CBMC Nederland in de loop der jaren uiteraard zijn veranderd, is de missie nog steeds dezelfde: zakenmensen (ondernemers, leidinggevenden met budgetverantwoordelijkheid en vrije beroepsbeoefenaars, met name in de profit sector) helpen Jezus Christus te vinden, te volgen en te verkondigen. Deze drie V's komen op het volgende neer: evangeliseren in de zakenwereld en zorgen voor opbouw en training, zodat zakenmensen zelf weer anderen kunnen bereiken met het evangelie.

CBMC Nederland maakt deel uit van een sterk en hecht internationaal netwerk van zakenmensen, gevormd door CBMC International en Europartners. In Nederland komt men wekelijks op meer dan 70 locaties samen in plaatselijke teams. Binnen CBMC Nederland zet men zich in om, op basis van de christelijke levensovertuiging, Bijbels verantwoord te ondernemen, kansen te creëren, doelen te stellen en te realiseren. CBMC Nederland kent naast de wekelijkse bijeenkomsten nog andere ontmoetingsvormen, zoals de Ronde Tafel Teams, YCBMC (=Young CBMC), VrouwenNetWerk en Seniorenbijeenkomsten. De vereniging organiseert regelmatig landelijke bijeenkomsten, seminars over ethische vraagstukken en branchedagen. Daarnaast zijn er trainingsdagen en cursussen en wordt er studiemateriaal ontwikkeld. Verder geeft CBMC Nederland elke twee maanden het magazine `Business Contact' uit.





CBMC Nederland