AfvalAanbrengPunt doet het goed
Voor de zomervakantie heeft de gemeente Hoogezand-Sappemeer een
klanttevredenheidsonderzoek gehouden op het Afvalaanbrengpunt (AAP).
Naast dat de gemeente een beeld heeft van de prestaties, heeft het nu
ook het oordeel van de klanten over de algehele dienstverlening.
Ruim 50 procent van de bezoekers van het AAP heeft een mening gegeven
over zaken, zoals openingstijden, bewegwijzering en personeel. Het AAP
kreeg gemiddeld een 7,5. Het uiteindelijke doel is de dienstverlening
aan te passen en te verbeteren aan de wensen en verwachtingen van de
klanten.
Uitkomsten onderzoek
Uit het onderzoek blijkt het volgende:
* een groot deel van de klanten (90%) is tevreden tot zeer tevreden
over de dienstverlening van het AAP. Vooral de vriendelijkheid en
bereidwilligheid van de medewerkers van het AAP werd beoordeeld
met goed;
* een groot deel van de klanten is ontevreden over de
openingstijden. De respondenten vinden dat deze niet zijn
afgestemd op die van de (in dagdienst) werkende klanten;
* de klanten hebben suggesties gegeven over de bewegwijzering naar
het AAP en de ruimte op de bordessen waar het afval in de
containers kan worden gedaan;
* de klanten beoordelen de wijze van afrekenen (pinnen, chippen,
contant) goed tot zeer goed.
Voortgang
De gemeente gaat in ieder geval de openingstijden veranderen en
verruimen. Hoe dat precies gaat gebeuren is nog niet bekend.
Voorwaarden hierbij zijn de kosten die ermee zijn gemoeid en hoe de
veiligheid van de bezoekers en het personeel gegarandeerd kan worden.
Ook gaat de gemeente de bewegwijzering verbeteren. Ondanks het feit
dat de meeste bezoekers het AAP weten te vinden, hebben meerdere
bezoekers aangegeven dat dit niet geval is.
Gemeente Hoogezand-Sappemeer