Inhoud nieuwe baan en leuke collega's belangrijker dan salaris
T-mobile
http://www.t-mobile.nl
Inhoud nieuwe baan en leuke collega's belangrijker dan salaris.
Jongeren met meer dan twee jaar werkervaring, de zogeheten young professionals, laten zich
bij de keuze voor een nieuwe baan niet in de eerste plaats verleiden door salaris. Men
kiest zeer bewust voor een nieuwe baan die uitdagend is en inhoudelijk interessant. Dat
er voldoende promotiekansen en doorgroeimogelijkheden bij een nieuwe werkgever worden
geboden staan als motivatie voor de nieuwe job op de tweede plek. Ook werken met leuke
collega's en een informele werksfeer worden als inspiratiebron belangrijker gevonden dan
het salaris. Aan inspirerende leidinggevenden, trainingsmogelijkheden en mogelijkheden
voor extra curriculaire activiteiten wordt minder waarde gehecht. Dit is wat opvalt in
interviews met young professionals die telecomprovider T-Mobile heeft gehouden tijdens
het Jobnet Career Event in de RAI op 27 en 28 oktober 2006.
Hans van der Hoeven, Directeur Personeelszaken T-Mobile Netherlands: 'Per jaar spreken wij
bij T-Mobile honderden sollicitanten. Wat in die gesprekken opvalt, is dat jongeren met
meerdere jaren werkervaring vooral geïnteresseerd zijn in uitdagend, inhoudelijk
werk met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Uiteraard spelen wij in op die
ontwikkeling in ons personeelsbeleid. Zo doen wij bijvoorbeeld veel aan
loopbaanbegeleiding en coaching. Al onze medewerkers hebben een persoonlijk
ontwikkelingsplan. Voor mensen met internationale ambities is het ook mogelijk samen te
werken met een collega in het buitenland, van Tsjechië tot Engeland. Dat mensen
graag werken met leuke collega's is positief voor T-Mobile omdat we van onze eigen
medewerkers horen dat de sfeer onderling zeer goed is.'
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,38 miljoen actieve klanten
aan het einde van juni 2006 en met een omzet van 282 miljoen euro in het tweede kwartaal
van 2006 bekleedt zij een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile
biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile
beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en
een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer
snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele
communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's
drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische
markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom
leveren aan het eind van het tweede kwartaal in 2006 mobiele diensten meer dan 90 miljoen
klanten. Zij doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds
meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige mobiele communicatie
aanbieder ter wereld met naadloze transatlantische dienstverlening.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl