GM Europe lanceert nieuwe identiteit voor vestigingen
(11/3/2006)
GM lanceert een nieuwe dealeridentiteit voor Europa. De implementatie,
die betrekking heeft op ongeveer 9.000 dealers, begon eerder deze
maand en zal nog tot 2010 duren. De meeste dealers zullen tussen 2007
en 2009 overstappen.
In dat aantal zitten geen Vauxhall-dealers want er wordt reeds een
vergelijkbaar programma geïmplementeerd in het Verenigd Koninkrijk.
De nieuwe uithangborden met transparant blauw glas en een unieke
printtechniek brengen de merken Saab, Opel en Chevrolet samen in één
gecoördineerde look die tegelijk kostenefficiënt en flexibel is. Of
de vestiging nu één, twee of alle drie de merken vertegenwoordigt,
er is slechts één zuil nodig voor de logo's en die kan gemakkelijk
worden uitgebreid met eventuele bijkomende GM-merken. De functionele,
hoogwaardige interieurs en displays omvatten toonbanken met
atmosferische verlichting en multimediaschermen, displays voor
catalogi en accessoires, standaards voor autogegevens,
verkoopeilandjes, merkmuren en een platform om nieuwe autoâs in de
kijker te zetten. De interieurs stralen duidelijk de merkidentiteit
uit en gebruiken merkspecifieke âsignaturenâ. Binnen deze
groepsbenadering blijft Saab bijvoorbeeld het thema âUnlimitedâ
uitspelen, dat al bij ongeveer de helft van de dealers werd
geïmplementeerd.
âHet nieuw ontwikkelde groepsdesign is zuiver en straalt door zijn
technisch geavanceerde look en feeling de juiste kwaliteitsnormen uit.
Het legt de lat voor showroomdesign binnen de Europese autoscène een
stuk hoger, en dat op een manier die flexibel en betaalbaar blijft
voor onze dealers. Dat is nog een belangrijke stap voor de
versteviging van onze Euopese business,â aldus Jonathan Browning, GM
Europe Vice President, Sales, Marketing en Aftersales.
De implementatie van de nieuwe identiteit in grotere vestigingen die
zowel Saab als Opel en Chevrolet vertegenwoordigen, zal ongeveer
â¬100.000 kosten. Die investering wordt verdeeld tussen de dealer en
GM. Anderzijds kan een kleinschalige erkende reparateur die één merk
vertegenwoordigt naar de nieuwe identiteit upgraden voor ongeveer
â¬10.000. GM Europe dekt de volledige kosten voor de ontwikkeling van
het design, de technische ontwikkeling, de engineering en de productie
van prototypes. Bovendien zal GM een breed aanbod aan centraal
gecreëerde, bijpassende opslagelementen en meubilair ter beschikking
stellen die de dealers kunnen kopen om in de vestiging te gebruiken.
In totaal zullen GM en de dealers over de hele looptijd van het
project meer dan â¬400 miljoen investeren in dit programma.
AutoRai