LB Icon AB

Published: 08:00 02.11.2006 GMT+1 /Source: LBI International AB /AEX: LBI /ISIN: SE0000495293

INTEGRATIE AFGEROND - OP KOERS NAAR STERKE GROEI VAN OMZET EN

Press release
Stockholm/Amsterdam, 2 November 2006

LBI INTERNATIONAL AB (PUBL) -
ONTSTAAN DOOR DE FUSIE TUSSEN FRAMFAB EN LB ICON

Dit Q3 rapport presenteert de resultaten van LBI in twee delen. Het eerste gedeelte, pro forma, verstrekt financiële informatie op volledig geconsolideerde basis voor het jaar 2006 tot heden, mede ter vergelijking met de cijfers van 2005. Het tweede gedeelte voorziet in statutair verplichte informatie. Deze informatie is gebaseerd op de negen maanden periode van januari - september 2006 van het voormalige LB Icon in combinatie met twee maanden (juli en augustus 2006) van het voormalige Framfab, in overeenstemming met de grondslagen voor financiële verslaggeving bij een reverse merger. De fusie werd op 31 juli 2006 geëffectueerd.

STATUTAIR VERPLICHT

Financiële hoogtepunten


- Netto omzet was EUR 92,3 miljoen (68,7) voor de periode januari - september en EUR 36,4 miljoen (24,1) voor het derde kwartaal. Netto omzet per medewerker op jaarbasis was EUR 134 duizend (124) voor januari tot en met september
- De januari - september winst na belasting was beïnvloed door herstructureringskosten van EUR 1,8 miljoen. De operationele winst was EUR 5,2 miljoen (6,9) voor de januari - september periode en EUR 3,1 miljoen (3,6) voor het derde kwartaal
- De operationele marge was 7,6% exclusief herstructureringskosten en 5,6% (10,1) inclusief voor januari - september. In het derde kwartaal was de operationele marge 8,4% (14,9)
- De winst per aandeel eindigde op EUR 0,15 (0,15) voor januari - september en EUR 0,07 (0,11) voor het derde kwartaal. De cash flow van operationele activiteiten was EUR 5,9 miljoen (0,1) voor januari - september en EUR 2,2 miljoen (-0,6) voor het derde kwartaal. Liquide middelen waren EUR 17,9 miljoen per 30 september

PRO FORMA

HOOFDPUNTEN

- Vraag naar digitale marketing- en communicatiediensten is solide en blijft groeien
- Autonome groei van 15% netto omzet, hoger dan in enig voorgaand jaar
- De focus op grote multinationale klanten werpt nu haar vruchten af - 30 grote nationale- en internationale ondernemingen werden in het derde kwartaal toegevoegd aan het klantenbestand
- Integratie van alle lokale vestigingen is afgerond; positieve omzetsynergie en besparingen op overheadkosten op schema
- Voor resterend 2006 wordt een sterke performance verwacht; voor 2007 wordt een significante toename van de omzet verwacht en een aanmerkelijke verbetering in de operationele marges

FINANCIËLE HOOGTEPUNTEN

JANUARI - SEPTEMBER

- Netto omzet gestegen met 23%, met name te danken aan een sterke vraag in de kernmarkten
- Een hogere productiviteit en verbeterde tarieven hebben geleid tot een scherpe verbetering in de EBIT-marge van 4,3% in 2005 naar 7,3% exclusief reorganisatiekosten, inclusief reorganisatiekosten kwam de marge uit op 5,2%. EBIT exclusief herstructurering met 107% verbeterd
- Het netto resultaat is met 68% verbeterd tot EUR 5,4 miljoen

JULI - SEPTEMBER

- Netto omzet gestegen met 6% ten opzichte van het derde kwartaal 2005
- EBIT met 91% verbeterd, met name door hogere productiviteit
- Scherpe verbetering netto resultaat van EUR 0,9 miljoen naar EUR 3,0 miljoen

ENKELE WOORDEN VAN DE CEO

Onze performance in het derde kwartaal was over de gehele linie sterk, ondanks de invloed van seizoensfactoren. Deze seizoensinvloeden doen echter niets af aan onze overtuiging dat we 2006 af zullen gaan sluiten met een nieuw record voor LBI, waarbij we de jaaromzet en winstmarge naar een hoger niveau brengen. In onze kernmarkten zien we een solide en groeiende vraag. Onze autonome groei in 2006 zal hoger uitvallen dan in enig ander recent jaar, en we verwachten dat deze groei in 2007 zal aanhouden. Onze autonome groei zal in 2006 hoger uitvallen dan in enig ander recent jaar en we verwachten dat deze groei zal doorzetten in 2007. We zijn ervan overtuigd dat we 2006 qua omzet en winstmarge op nieuwe recordhoogtes voor LBI zullen kunnen afsluiten. In de afgelopen vijf jaar hebben we onze focus gericht op het wereldwijd leidende digitale bureau worden, en we zijn positief gestemd dat we dit doel in de loop van de komende jaren zullen bereiken. In 2007 verwachten we opnieuw een significante omzetgroei te kunnen bereiken alsmede een aanmerkelijke verbetering in onze operationele marges.

Andere belangrijke indicatoren van ons succes en onze sterke marktpositie zijn de toename in het aantal multinationale klanten dat we aan onze portfolio hebben weten toe te voegen en de stijging in retainers van grote klanten. Wij schatten dat ongeveer 30% van onze inkomsten nu zijn afgedekt door retainers of andere lopende contracten; dit in vergelijking met 20% in 2005. We hebben nu een aantal multinationale klanten, waaronder BT, DHL, Kodak, Proctor & Gamble en Sara Lee. Als het toonaangevende full service digitale bureau in Europa verwachten we dat we meer van deze multinationale relaties, op basis van retainers, kunnen opbouwen in de komende maanden.

Onze fusie is op efficiënte wijze afgerond zonder nadelige gevolgen voor onze lopende bedrijfsvoering. Onze vestiging in het Verenigd Koninkrijk werd onlangs uitgeroepen tot de nummer 1 op het gebied van digitale marketing dienstverleners in het Verenigd Koninkrijk door New Media Age. De timing van de fusie is optimaal met het oog op de algehele groei in onze markten. Corporate klanten onderkennen dat hun investeringen in digitale media snel groeien en daarom het meest effectief gemanaged kunnen worden door een digitaal bureau dat daadwerkelijk full service en internationaal is.

De afgelopen vijf jaar hebben we onze focus gericht op het wereldwijd leidende digitale bureau worden. Gelet op de vooruitgang die we hebben geboekt, ons internationale team van hoog niveau en het toenemende belang van digitale media, zijn we ervan overtuigd dat we ons doel in de loop van de komende paar jaar zullen bereiken. LBI is echter vandaag al de beste keuze voor bedrijven die op zoek zijn naar een partner die in staat is om de ideale combinatie van strategie, creativiteit, media en technologie te leveren.

See attached link for full press release in English

Meeting for analysts and press

The interim report, along with market prospects, will be presented by CEO Robert Pickering and CFO Jan Norman at 10.30 CET at the Rosarium, Amstelpark 1, in Amsterdam. The presentation will also be broadcasted on the Internet at www.lbi.com and www.companywebcast.nl/webcast/default.asp?id=716, as well as teleconferenced on +31 20 713 27 61. The teleconference will also provide an opportunity to ask questions.

For further information, please contact:

Robert Pickering, CEO, LBI International AB

+31 20 460 45 00, robert.pickering@lbicon.com

Jan Norman, CFO, LBI International AB

+46 709 41 22 06, jan.norman@framfab.com

Tobias Bülow, Group Communications Manager, LBI International AB
+46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.com

Dutch/Swedish LBI, active since 1993, is the leading European full service digital agency network, servicing clients with marketing and technology solutions. The Company employs over 1,200 professionals located primarily in the major European and American business centers, such as Amsterdam, Berlin, Brussels, Copenhagen, London, Madrid, Milan, Munich, New York and Stockholm. Through multidisciplinary teams, LBI creates innovative multi-channel solutions for its national and international corporate clients by uniquely combining strategy development and creative design with specific industry expertise and latest digital technology. LBI was formed by the merger of LB Icon and Framfab in August 2006 and is listed on Euronext in Amsterdam as well as on the Stockholm Stock Exchange (symbol: LBI).