Ingezonden persbericht




Evident werft medewerkers met shirtreclame in Second Life

Evident heeft vandaag met een deel van haar medewerkers en een groep gesponsorde studenten een guerrilla actie gehouden om nieuwe medewerkers te werven onder de bezoekers van Second Life. In o.a. Amsterdam , De Molen , de kantoren van Wired en Reuters en bij verschillende aangekondigde events werden door 25 in Evident-shirt getooide inwoners zoveel mogelijk Nederlandse Second Life bezoekers aangesproken en verteld over de vacatures bij Evident. De T-shirts met de URL www.werkenbijevident.nl en flyers werden uitgedeeld. Daarnaast werden vele virtuele billboards opgehangen. De actie werd door iedereen positief ontvangen en leverde veel respons op.

De komende tijd lopen dagelijks groepjes mensen in Evident T-shirts rond in Second Life om actief mensen te werven. Evident zoekt nog meer studenten die gesponsorde nieuwe medewerkers willen werven op Second Life. Deze virtuele headhunters krijgen een digitaal en een echt T-shirt en per aangebrachte medewerker een luxe iPod. GeĂŻnteresseerden kunnen zich melden op de website www.evident.nl of via pz@evident.nl.

De actie ontstond door de combinatie van de explosieve groei van de Nederlandse gebruikersgroep in Second Life en de grotendeels verstopte en kostbare traditionele wervingskanalen. Ook Evident is zoals meer bedrijven (zie ook het Emerce onderzoek: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1751025) sterk groeiende en hard op zoek naar nieuwe medewerkers.

Evident is het grootste full service Internetbureau in Utrecht en werkt voor grote opdrachtgevers zoals VNU, Sanoma (Libelle, Margriet, Donald Duck e.a.), Provincie Utrecht, Akzo Nobel en UMC Utrecht.


---



Ingezonden persbericht