AutoRai

De nieuwe Opel Corsa: Official Wheels van de MTV Europe Music Awards 2006

(9/22/2006)
Een nooit geziene virtuele pan-Europese campagne voor de nieuwe Opel Corsa met The C.M.O.N.S. - een unieke rockband - en MTV bereikt haar hoogtepunt op de MTV Europe Music Awards 2006.
"Fun, stijlvol en gewoonweg coolâ. Dat zijn de voornaamste troeven van de nieuwe Corsa volgens Alain Visser, Executive Director European Opel Marketing. Om trouw te blijven aan die merkwaarden en de auto dichter bij de leefwereld van de Europese twintigers te plaatsen, week Opel af van de gepolijste standaardcampagnes die normaal worden gebruikt om nieuwe modellen te lanceren. De fabrikant ging een partnerschap aan met MTV, dat zijn hoogtepunt zal bereiken tijdens de MTV Europe Music Awards op 2 november 2006 in Kopenhagen, waar de nieuwe Corsa de officiële auto is.

MTV is een strategische partner gebleken voor Opel om een authentieke en geloofwaardige pan-Europese virtuele campagne op te richten voor Europese âurbanâ twintigers, de grote doelgroep van MTV. Op 14 augustus lanceerde de zender een nieuw programma: MTV Under The Radar, een ârockumentaireâ gecreëerd door MTVNI Creative, die de carrière volgt van The C.M.O.N.S., een befaamde lappenpoppenrockband. Deze ârockumentaireâ gaf kijkers de kans om de bandleden van dichtbij te leren kennen en om meer te weten te komen over hun persoonlijkheden en de vaak schandelijke gebeurtenissen die hun showbiz-levensstijl bepalen. De reeks bestaat uit vier afleveringen van één minuut, alsmede een teaser, en onthulde intrigerende geheimen over The C.M.O.N.S. in interviews met diverse 'live actionâ persoonlijkheden die nauw samenwerken met de band, zoals een plastisch chirurg, een groupie, een muziekmanager, een stripclubeigenaar en de vriendin van de leadzanger.

De campagne werd ondersteund door een microsite van MTV Under The Radar www.mtvutr.com met biografieën van de artiesten, paparazzi-fotoâs, een fotogalerie, muziek, een discografie, de campagne zelf, downloadable wallpapers en de link naar de officiële site van de band, www.thecmons.com. Andere elementen die voor de band werden gecreëerd, zijn albumcovers, tijdschriftcovers en bandfotoâs van achter de schermen.

De link tussen de nieuwe Opel Corsa en The C.M.O.N.S. werd in de loop van september langzaam maar zeker op verschillende momenten vrijgegeven in elk van de voornaamste Europese markten, waaronder Nederland. En het beste moet nog komen.
Het partnerschap bereikt als vanzelfsprekend zijn climax in het feit dat de nieuwe Opel Corsa een van de voornaamste sponsors van de MTV Europe Music Awards 2006 is. Die sponsoring vormt ook de basis voor een pan-Europese consumentenpromotie in oktober 2006.

âIk zie grote gelijkenissen tussen de manier van werken en de evolutie van MTV en Opel,â aldus Alain Visser, Executive Director European Opel Marketing. âIn het Europese medialandschap heeft MTV kwaliteitsentertainment een nieuwe dimensie gegeven en heeft de zender nieuwe normen inzake creativiteit en esthetiek gevestigd. In onze strategie om het merk Opel te verjongen, hebben we met de nieuwe Corsa een nieuwe maatstaf gevestigd in termen van design, funfactor, kwaliteit en prijs. Uiteraard willen we de nieuwe Corsa in zijn natuurlijke habitat promoten en MTV is daarvoor de perfecte keuze en partner. MTV en The C.M.O.N.S. weerspiegelen het DNA van de Corsa: fun, energiek en met bergen emotie.â