De nieuwe Opel Corsa: Official Wheels van de MTV Europe Music Awards 2006
(9/22/2006)
Een nooit geziene virtuele pan-Europese campagne voor de nieuwe Opel
Corsa met The C.M.O.N.S. - een unieke rockband - en MTV bereikt haar
hoogtepunt op de MTV Europe Music Awards 2006.
"Fun, stijlvol en gewoonweg coolâ. Dat zijn de voornaamste troeven van
de nieuwe Corsa volgens Alain Visser, Executive Director European Opel
Marketing. Om trouw te blijven aan die merkwaarden en de auto dichter
bij de leefwereld van de Europese twintigers te plaatsen, week Opel af
van de gepolijste standaardcampagnes die normaal worden gebruikt om
nieuwe modellen te lanceren. De fabrikant ging een partnerschap aan
met MTV, dat zijn hoogtepunt zal bereiken tijdens de MTV Europe Music
Awards op 2 november 2006 in Kopenhagen, waar de nieuwe Corsa de
officiële auto is.
MTV is een strategische partner gebleken voor Opel om een authentieke
en geloofwaardige pan-Europese virtuele campagne op te richten voor
Europese âurbanâ twintigers, de grote doelgroep van MTV. Op 14
augustus lanceerde de zender een nieuw programma: MTV Under The Radar,
een ârockumentaireâ gecreëerd door MTVNI Creative, die de carrière
volgt van The C.M.O.N.S., een befaamde lappenpoppenrockband. Deze
ârockumentaireâ gaf kijkers de kans om de bandleden van dichtbij te
leren kennen en om meer te weten te komen over hun persoonlijkheden en
de vaak schandelijke gebeurtenissen die hun showbiz-levensstijl
bepalen. De reeks bestaat uit vier afleveringen van één minuut,
alsmede een teaser, en onthulde intrigerende geheimen over The
C.M.O.N.S. in interviews met diverse 'live actionâ persoonlijkheden
die nauw samenwerken met de band, zoals een plastisch chirurg, een
groupie, een muziekmanager, een stripclubeigenaar en de vriendin van
de leadzanger.
De campagne werd ondersteund door een microsite van MTV Under The
Radar www.mtvutr.com met biografieën van de artiesten,
paparazzi-fotoâs, een fotogalerie, muziek, een discografie, de
campagne zelf, downloadable wallpapers en de link naar de officiële
site van de band, www.thecmons.com. Andere elementen die voor de band
werden gecreëerd, zijn albumcovers, tijdschriftcovers en bandfotoâs
van achter de schermen.
De link tussen de nieuwe Opel Corsa en The C.M.O.N.S. werd in de loop
van september langzaam maar zeker op verschillende momenten
vrijgegeven in elk van de voornaamste Europese markten, waaronder
Nederland. En het beste moet nog komen.
Het partnerschap bereikt als vanzelfsprekend zijn climax in het feit
dat de nieuwe Opel Corsa een van de voornaamste sponsors van de MTV
Europe Music Awards 2006 is. Die sponsoring vormt ook de basis voor
een pan-Europese consumentenpromotie in oktober 2006.
âIk zie grote gelijkenissen tussen de manier van werken en de evolutie
van MTV en Opel,â aldus Alain Visser, Executive Director European Opel
Marketing. âIn het Europese medialandschap heeft MTV
kwaliteitsentertainment een nieuwe dimensie gegeven en heeft de zender
nieuwe normen inzake creativiteit en esthetiek gevestigd. In onze
strategie om het merk Opel te verjongen, hebben we met de nieuwe Corsa
een nieuwe maatstaf gevestigd in termen van design, funfactor,
kwaliteit en prijs. Uiteraard willen we de nieuwe Corsa in zijn
natuurlijke habitat promoten en MTV is daarvoor de perfecte keuze en
partner. MTV en The C.M.O.N.S. weerspiegelen het DNA van de Corsa:
fun, energiek en met bergen emotie.â
AutoRai