AXA Verzekeringen

AXA introduceert vast tarief voor 'boodschappenauto' 2 nov 2006

AXA biedt bezitters van een tweede auto die wordt gebruikt als 'boodschappenauto' per 1 november 2006 een nieuwe autoverzekering: de Shopcar. Het is een unieke autoverzekering zonder bonus-malusregeling, tegen een vast tarief. Ook introduceert AXA de bonus-malusbeschermer: een aanvullende dekking die ervoor zorgt dat AXAverzekerden één schade per jaar kunnen claimen met behoud van hun korting. Bezitters van een MPV of stationwagen, die de BM-Beschermer vóór 1 april 2007 aanvragen, krijgen gedurende één jaar 100 procent korting op deze BM-Beschermer.

De Shopcar heeft een scherpe premie en kent geen bonus-malusladder, dus schade claimen kan zonder verlies van bonuskorting. De Shopcar kan worden gesloten als de 'eerste' auto op een AXA Privé Pakket is verzekerd. Er gelden enkele voorwaarden zoals een minimumleeftijd van verzekeringnemer van 24 jaar, een maximum kilometrage van 15.000 km en de regelmatige bestuurder dient minimaal 5 jaar over een rijbewijs te beschikken.

BM-Beschermer beschermt opgebouwde korting

Met de bonus-malusladder kan op de AXA Autoverzekering, binnen het AXA Privé Pakket en Topcar, een korting van maar liefst 80% op de premie worden opgebouwd. Met de nieuwe BM-Beschermer kunnen verzekerden nu een mogelijk lastig dilemma voorkomen: schade claimen of niet. Het claimen van een schade kan immers onvoordelig uitpakken voor de premie. De BM-Beschermer maakt het mogelijk om een keer per verzekeringsjaar schade te claimen zonder dat dit leidt tot terugval op de bonus-malusladder.

AXA verbetert zijn aanbod in autoverzekeringen met de introductie van Shopcar en de BM-Beschermer. Ook lanceerde AXA afgelopen jaar Topcar, een verzekering speciaal voor dure auto's en AXA biedt sindsdien speciale scherpe tarieven voor MPV's en stationwagens. Intermediairs waarmee AXA samenwerkt hebben deze week informatie ontvangen over Shopcar en de BM-Beschermer. Intermediairs die meer willen weten kunnen terecht op supportweb.axa.nl of bij hun accountmanager van AXA.

Over AXA

Over de hele wereld levert AXA producten en diensten met de belofte van Financial Protection: bescherming en hulp bij het realiseren van de plannen van klanten, in elke fase van hun leven. Wereldwijd heeft AXA momenteel 50 miljoen klanten, 110.000 werknemers, 72 miljard euro omzet en 3,3 miljard euro nettowinst over het jaar 2005. AXA staat in 2006 op de 15e plaats in de Fortune Global 500, de grootste ondernemingen ter wereld.