Blauw New Media
---
Argenta wint de Gouden Spreekbuis 2006
Rotterdam , 2 november 2006
Argenta heeft de Gouden Spreekbuis 2006 gewonnen. Deze hypotheekprijs
wordt vanaf 1999 jaarlijks door Blauw Research uitgereikt aan de
hypotheekverstrekker die zich in het jaar nadrukkelijk op het netvlies
van de tussenpersonen heeft weten te vestigen. Argenta bleef daarbij
de andere genomineerden voor, te weten Bank of Scotland, Nationale
Nederlanden, Postbank en Woonfonds. De nominatie leverde deze
verstrekkers de Zilveren Spreekbuis op.
Marc de Moor van Argenta krijgt de Gouden Spreekbuis 2006
overhandigd door Vincent Borst van Blauw Research.
Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2006. Zeven
meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:
(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
(Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) IB-score huidige klanten
(Ontwikkeling van) IB-score potentiële klanten
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
Evenals vorig jaar heeft een marktdeskundige jury inzicht gehad in de
berekening van de nominaties en de uiteindelijke winnaar. Deze jury
bestond dit jaar uit Rob van de Laar (Assurantie Magazine) en Robbert
Prins (Huis & Hypotheek). De jury gaf als commentaar bij winnaar
Argenta:
"Argenta heeft zich vooral geprofileerd door de uiterst scherpe
tarieven. Ook het feit dat er nu een vestiging in Nederland is draagt
positief bij, zeker als het gaat om afwijkingen van de
acceptatieregels/overrules. Daarnaast is ook de verruiming van de
geaccepteerde taxatiepartijen een pre. Bedoeld of onbedoeld heeft
Argenta goed gebruik weten te maken van free publicity en genieten zij
een voorkeur bij het intermediair omdat onvoorwaardelijk gekozen is
voor het verstrekken via dit kanaal."
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis vond plaats op een seminar dat
Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren
van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2006. Aangezien het
onderzoek dit jaar voor de 10e keer is uitgevoerd, werd nog even
teruggekeken op de marktontwikkelingen in deze laatste 10 jaar.
Daarbij werd opgemerkt dat steeds meer verstrekkers zich als merk
hebben weten neer te zetten bij de tussenpersonen. Een compliment werd
daarbij gegeven aan Bouwfonds voor het 10 jaar bouwen aan een sterk
merk. Het seminar werd gehouden in de Galaxy-Zaal (31e etage) van het
World Port Center te Rotterdam en werd bezocht door directieleden,
marketeers, product- en communicatiemanagers van de grootste
hypotheekverstrekkende én hypotheekadviserende organisaties in
Nederland. De aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien
over de resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2006.
Vervolgens ging gastspreker Frans-Jan van Rongen van de
Positioneringsgroep in op positioneren in het algemeen en in de
hypothekenmarkt in het bijzonder.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst; +31 10
4000 923; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van
Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van
beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten
en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke
informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw
Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om
haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse
werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant &
Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006
verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen
te hebben gerealiseerd.