Blauw New Media


---

Argenta wint de Gouden Spreekbuis 2006
Rotterdam , 2 november 2006
Argenta heeft de Gouden Spreekbuis 2006 gewonnen. Deze hypotheekprijs wordt vanaf 1999 jaarlijks door Blauw Research uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die zich in het jaar nadrukkelijk op het netvlies van de tussenpersonen heeft weten te vestigen. Argenta bleef daarbij de andere genomineerden voor, te weten Bank of Scotland, Nationale Nederlanden, Postbank en Woonfonds. De nominatie leverde deze verstrekkers de Zilveren Spreekbuis op.

Marc de Moor van Argenta krijgt de Gouden Spreekbuis 2006 overhandigd door Vincent Borst van Blauw Research.

Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2006. Zeven meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

(Ontwikkeling van) spontane bekendheid

(Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering

(Ontwikkeling van) spontane waardering

(Ontwikkeling van) IB-score huidige klanten

(Ontwikkeling van) IB-score potentiële klanten

(Ontwikkeling van) overweging

(Ontwikkeling van) absolute voorkeur

Evenals vorig jaar heeft een marktdeskundige jury inzicht gehad in de berekening van de nominaties en de uiteindelijke winnaar. Deze jury bestond dit jaar uit Rob van de Laar (Assurantie Magazine) en Robbert Prins (Huis & Hypotheek). De jury gaf als commentaar bij winnaar Argenta:
"Argenta heeft zich vooral geprofileerd door de uiterst scherpe tarieven. Ook het feit dat er nu een vestiging in Nederland is draagt positief bij, zeker als het gaat om afwijkingen van de acceptatieregels/overrules. Daarnaast is ook de verruiming van de geaccepteerde taxatiepartijen een pre. Bedoeld of onbedoeld heeft Argenta goed gebruik weten te maken van free publicity en genieten zij een voorkeur bij het intermediair omdat onvoorwaardelijk gekozen is voor het verstrekken via dit kanaal."

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2006. Aangezien het onderzoek dit jaar voor de 10e keer is uitgevoerd, werd nog even teruggekeken op de marktontwikkelingen in deze laatste 10 jaar. Daarbij werd opgemerkt dat steeds meer verstrekkers zich als merk hebben weten neer te zetten bij de tussenpersonen. Een compliment werd daarbij gegeven aan Bouwfonds voor het 10 jaar bouwen aan een sterk merk. Het seminar werd gehouden in de Galaxy-Zaal (31e etage) van het World Port Center te Rotterdam en werd bezocht door directieleden, marketeers, product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende én hypotheekadviserende organisaties in Nederland. De aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien over de resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2006. Vervolgens ging gastspreker Frans-Jan van Rongen van de Positioneringsgroep in op positioneren in het algemeen en in de hypothekenmarkt in het bijzonder.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst; +31 10 4000 923; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006 verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen te hebben gerealiseerd.