Omzet PwC stijgt met 11% naar USD 22 miljard

Pwc

http://www.pwc.com/nl

Omzet over 2006 van PricewaterhouseCoopers stijgt met 11% naar USD 22 miljard

Sterke groei in alle regio's, vooral in de opkomende markten Omzet Advisory bijna 20% hoger
Wereldwijd aantal werknemers naar 140.000

NEW YORK - PricewaterhouseCoopers heeft vandaag bekend gemaakt dat de wereldwijde bruto-omzet van haar netwerk van kantoren met 11% is gegroeid naar USD 22 miljard voor het boekjaar per 30 juni 2006, bij gelijkblijvende wisselkoersen. De omzetcijfers werden bekend gemaakt bij de publicatie van de 2006 Global Annual Review, waarin PricewaterhouseCoopers informatie verstrekt over de resultaten, activiteiten en reikwijdte van haar internationale netwerk gedurende het afgelopen boekjaar.

'De groei van de omzet van het internationale netwerk van PricewaterhouseCoopers is over 2006 bijzonder sterk te noemen', meldt de Global CEO van PricewaterhouseCoopers Samuel A. DiPiazza Jr. 'We hebben over de gehele wereld een gezonde groei gerealiseerd, die werd gestimuleerd door ons merk en onze diensten, gunstige economische omstandigheden en het harde werk en de betrokkenheid van ons team dat inmiddels bestaat uit 140.000 medewerkers en partners.'

'Onze strategie van regionalisatie en marktsegmentatie heeft in 2006 een impuls gegeven aan onze groei en zal dit blijven doen in 2007', aldus Sam DiPiazza. 'Ook in de toekomst blijven we investeren in het opbouwen van een duurzame onderneming met kwalitatief hoogstaande medewerkers en partners, cliënten, diensten en adviezen.'

Het netwerk van PricewaterhouseCoopers heeft gedurende het boekjaar 2006 goed gepresteerd in alle grote geografische markten. De omzet ging met 26,4% omhoog in Midden- en Oost-Europa, met 22,7% in Zuid- en Midden-Amerika en met 16,8% in het Midden Oosten en Afrika. De omzet in Noord-Amerika en het Caraïbisch gebied is met 12,1% gestegen en in Azië met 11,9%. West-Europa en Australië en de eilanden in de Stille Oceaan hebben tevens wederom prima gepresteerd met omzetstijgingen van respectievelijk 8,8 en 9,6%.

De groei was het sterkst in China, Rusland en overige markten in ontwikkeling. Het wederom gunstige internationale economisch tij droeg gedurende het boekjaar 2006 bij aan een solide groei van het werk voor niet-controleclïënten en transactiediensten.

Advisory is de snelst groeiende serviceline, met een groei van 19,7. Hieruit blijkt het succes van de gezamenlijke internationale marktstrategie en de nadrukkelijke focus op dit marktsegment. De serviceline Tax presteerde tevens prima met een omzetstijging van 12,1% die voornamelijk te danken was aan de sterkere concentratie op de dienstverlening aan niet-auditcliënten.

De serviceline Assurance blijft zich voornamelijk concentreren op kwaliteit. Ondanks de afvlakkende vraag naar diensten met betrekking tot Sarbanes-Oxley, groeide de omzet in vergelijking met het voorgaande jaar met 7.8%.

In 2006 Global Annual Review merkt Sam DiPiazza op dat het beroep van accountant relevant moet blijven voor beleggers en dus niet alleen dienstverlening moet aanbieden op het gebied van naleving van wet- en regelgeving. Het beroep dient juist bij te dragen aan een effectieve werking van de kapitaalmarkten over de gehele wereld.

'Onze beroep dient te werken aan het samenbrengen van internationale richtlijnen voor administratieve verslaglegging en het ontwikkelen van relevantere financiële verslagleggingsmodellen. Hiermee kunnen beleggers over de gehele wereld waardevolle inzichten verkrijgen. Op die manier kunnen we onze waarde voor cliënten en het publiek verhogen,' aldus Sam DiPiazza.