Aalsmeer, 1november 2006
Sony SMS2Mail campagne vandaag van start
Interactieve marketing tool AllisBlue
Nederland vormt onderdeel grote Sony
campagne
Vandaag lanceert AllisBlue Nederland, de joint venture tussen Endemol Nederland en het Belgische
AllisBlue, de Sony SMS2Mail campagne rondom de introductie van de Sony BRAVIA HD LCD-
televisie. Door BRAVIA te smsen naar 4695 ontvangt de gebruiker 100 euro retour op de
aankoopkosten. De Sony SMS2Mail campagne loopt van 1 november tot en met 17 december 2006.
De Sony SMS2Mail campagne vormt onderdeel van de grote, Europese Sony marketingcampagne ter
promotie van de Sony BRAVIA HD LCD-televisies. Tijdens een spectaculaire tv-commercial wordt de
kijker opgeroepen om BRAVIA te smsen naar 4695, waarna er een e-mail naar de inbox van de
gebruiker wordt verzonden. De e-mail bevat 3 uitzonderlijke elementen voor de consument: 100 euro
retour op de aankoopkosten van de Sony BRAVIA HD LCD-televisie, de making-of van de Sony
commercial en een interactieve en dynamische Sony-brochure. De gebruiker smst tegen standaard
tarief.
De nieuwe digitale campagne is gericht op positieve interactie met de grote groep digitale
beïnvloeders. Naast kanalen als blogging en podcasting, zet Sony SMS2Mail in om de dialoog te
stimuleren met deze doelgroep. Dick van der Graaf, Commercieel Directeur van Endemol Nederland:
"Sony is de eerste partij om een digitale marketing campagne in te zetten binnen de
consumentenelectronicamarkt. Zij laat daarmee zien dat een combinatie van spot en non-spot een
uitstekende manier is om de consument te bereiken. SMS2Mail is dé marketing tool bij uitstek om een
actieve relatie met de consument aan te gaan en om de ROI van een mediaplan te definiëren."
---
Over Endemol Nederland:
Endemol Nederland is de toonaangevende producent van creatieve en marktgestuurde content voor televisie en
digitale en mobiele platforms. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van
entertainment, infotainment, drama/comedy/soap en participatie TV. Als marktleider werkt het Aalsmeerse
productiehuis voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder commerciële en publieke zenders en de zakelijke
markt. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma's, zoals: Big Brother,
Goede Tijden Slechte Tijden, Baantjer, Miljoenenjacht, Eén tegen 100 en Hart in Aktie. Als dochter van de
Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten, beschikt het bedrijf over en omvangrijke
formatcatalogus en maakt het onderdeel uit van een internationaal creatief netwerk.
Endemol Entertainment
Endemol Entertainment