Endemol Entertainment

Aalsmeer, 1november 2006

Sony SMS2Mail campagne vandaag van start

Interactieve marketing tool AllisBlue
Nederland vormt onderdeel grote Sony
campagne

Vandaag lanceert AllisBlue Nederland, de joint venture tussen Endemol Nederland en het Belgische AllisBlue, de Sony SMS2Mail campagne rondom de introductie van de Sony BRAVIA HD LCD- televisie. Door BRAVIA te smsen naar 4695 ontvangt de gebruiker 100 euro retour op de aankoopkosten. De Sony SMS2Mail campagne loopt van 1 november tot en met 17 december 2006.

De Sony SMS2Mail campagne vormt onderdeel van de grote, Europese Sony marketingcampagne ter promotie van de Sony BRAVIA HD LCD-televisies. Tijdens een spectaculaire tv-commercial wordt de kijker opgeroepen om BRAVIA te smsen naar 4695, waarna er een e-mail naar de inbox van de gebruiker wordt verzonden. De e-mail bevat 3 uitzonderlijke elementen voor de consument: 100 euro retour op de aankoopkosten van de Sony BRAVIA HD LCD-televisie, de making-of van de Sony commercial en een interactieve en dynamische Sony-brochure. De gebruiker smst tegen standaard tarief.

De nieuwe digitale campagne is gericht op positieve interactie met de grote groep digitale beïnvloeders. Naast kanalen als blogging en podcasting, zet Sony SMS2Mail in om de dialoog te stimuleren met deze doelgroep. Dick van der Graaf, Commercieel Directeur van Endemol Nederland: "Sony is de eerste partij om een digitale marketing campagne in te zetten binnen de consumentenelectronicamarkt. Zij laat daarmee zien dat een combinatie van spot en non-spot een uitstekende manier is om de consument te bereiken. SMS2Mail is dé marketing tool bij uitstek om een actieve relatie met de consument aan te gaan en om de ROI van een mediaplan te definiëren."


---

Over Endemol Nederland:
Endemol Nederland is de toonaangevende producent van creatieve en marktgestuurde content voor televisie en digitale en mobiele platforms. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van entertainment, infotainment, drama/comedy/soap en participatie TV. Als marktleider werkt het Aalsmeerse productiehuis voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder commerciële en publieke zenders en de zakelijke markt. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma's, zoals: Big Brother, Goede Tijden Slechte Tijden, Baantjer, Miljoenenjacht, Eén tegen 100 en Hart in Aktie. Als dochter van de Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten, beschikt het bedrijf over en omvangrijke formatcatalogus en maakt het onderdeel uit van een internationaal creatief netwerk.

Endemol Entertainment