Webconsument wil best betalen voor hoogwaardige fotografie

Watsnel.nl

Webconsument wil best betalen voor hoogwaardige fotografie

Hosting provider Watsnel heeft een samenwerkingsverband gesloten met Fotolia. Fotolia is de eerste, wereldwijd opererende beeldbank voor consumenten. Met deze samenwerking kan nu de Nederlandse webconsument gebruik maken van de zeer uitgebreide databank van professionele foto's over vrijwel elk denkbaar onderwerp tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Hoewel de algemene tendens lijkt dat de consument op internet voornamelijk beelden onrechtmatig kopieert en gebruikt, de praktijk wijst echter uit dat men voor kwaliteit gewoon betaalt.

Achtergrond
De webconsument heeft steeds meer behoefte ook zijn virtuele leefomgeving naar eigen smaak in te richten. De kwaliteitseisen nemen toe, men neemt geen genoegen meer met een standaardplaatje of een rafelige foto.
Daarnaast is door een forse stijging in het aantal websites de behoefte aan beeldmateriaal evenredig gegroeid. Kwalitatief goede foto's bleken echter te vaak te duur te zijn voor de 'kleine' gebruiker. 'Her en der een foto pikken van internet leek eerder regel dan uitzondering. En die ontwikkeling is een kwalijke zaak.' aldus een woordvoerder van Watsnel. 'Bij Fotolia kan men foto's van hoge kwaliteit rechtenvrij downloaden tegen een uitermate aantrekkelijk tarief. Een goede ontwikkeling: voor de kwaliteit van internet en voor het respecteren van auteursrechten.'

Rechtenvrij
De bereidheid voor beeldrecht te betalen neemt eigenlijk alleen maar toe. Watsnel heeft ervaren dat wanneer de tarieven van stockfotografie laag zijn, het onrechtmatig gebruik van beeldmateriaal aanzienlijk wordt teruggedrongen.
'Mensen willen best wat betalen voor foto's, als de kwaliteit maar goed is. Kijk maar wat er is gebeurd met muzieksites: kwaliteit loont. Voor zowel het bedrijf als de consument.' Watsnel maakt zelf ook gebruik van Fotolia. Zo kunnen we de kosten van advertenties - en daarmee de abonnementskosten voor onze klanten - laag houden.' volgens de woordvoerder. 'Er komen geen dure fotografen of fotoshoots aan te pas. En wij zijn niet de enige zakelijke gebruikers; veel professionele ontwerpers en fotografen maken gebruik van vergelijkbare diensten als Fotolia.'

Eenvoudig en toegankelijk
Fotolia beschikt over meer dan een miljoen foto's, overzichtelijk verdeeld in thema's. Door de vele zoekmogelijkheden kan men de gewenste foto eenvoudig vinden. Men kan zelfs op de hoofdkleur van de gewenste foto zoeken en zo die afbeeldingen vinden die perfect op het kleurthema van de betreffende website aansluiten. Ook is er de mogelijkheid zelf foto's aan te bieden. Deze worden wel aan een selectie onderworpen.

Watsnel geeft klanten voorrang
Klanten van Watsnel krijgen bovenop het Fotoliategoed 10% extra credit, bovenop de eerste tegoedstorting bij Fotolia. Wie het minimum van 10 credits aanschaft (1 credit = E 0,79 ), ontvangt dus 1 gratis extra credit. De meeste foto's voor gebruik op internet kosten 1 credit, voor gebruik bij drukwerk begint het tarief bij 2 credits. Klanten van Watsnel kunnen via www.fotolia.nl/watsnel direct gebruik maken van deze aanbieding.


--------------------
Over Watsnel.nl
Watsnel.nl - onderdeel van Hosting Concepts - is het budget hosting concept voor de Nederlandse markt. Watsnel.nl richt zich op de opkomende markt van particulieren en kleine zelfstandigen die weinig willen uitgeven voor hosting. Deze doelgroep wil betaalbare hosting die werkt.
Watsnel.nl is een van de goedkoopste aanbieders van hosting in Nederland. Alle communicatie en technologie van Watsnel.nl is afgestemd op het hosting kennisniveau van de klant. Bestellingen, up- of downgrades worden volledig geautomatiseerd verwerkt. Support wordt per e-mail afgehandeld. De klant kan alle beheerhandelingen zelf via zijn persoonlijke control panel regelen. Betaalbare hosting die werkt.
--------------------