AutoRai

Grote Peugeot-levering aan Content

(11/1/2006)
Niet minder dan honderdtwintig vestigingsmanagers van Content hebben deze week de sleutels van hun nieuwe Peugeot 207 ontvangen. Deze auto's vervangen de eveneens zilvergrijze Peugeots 206, die de afgelopen vijf jaar het wagenpark vormden van het uitzendbureau. Peugeot Experience in Breukelen vormde het toneel voor het kleine autofeestje, zoals de medewerkers van Content Uitzendbureau de overhandiging van de 120 autosleutels noemden. "De Peugeot 207 betekent voor ons een combinatie van een aantal zaken", vertelt Mirjam Sijmons, directeur Content. "De auto is modern en hip, is voorzien van talrijke handige snufjes, heeft een aantrekkelijke vormgeving en is ruim." Tot de plezierige voorzieningen in de 207 XS 1.4-16V behoren voor haar onder meer de standaard airco en radioCDspeler: "Daarnaast is het trendy uiterlijk en het hoge veiligheidsniveau een belangrijk argument bij de aanschaf geweest."

De keuze is gevallen op de vijfdeurs versie, omdat veel vestigingsmanagers daaraan de voorkeur geven. "De keuze werd voorbereid door een selectiecommissie, waarin ook enkele vestigingsmanagers zitting hebben. Zij kozen unaniem voor de Peugeot 207, mede omdat ze zeer positief zijn over de 206 waarin ze tot nu toe reden."

De keuze van Content is het zoveelste bewijs dat de nieuwe 207 grote populariteit geniet. In oktober was de Peugeot 207 voor de derde achtereenvolgende maand met afstand de best verkochte auto van Nederland. In totaal werden er in oktober ruim 1.500 exemplaren afgeleverd.

Zeven maanden onderhandelen
De auto's worden geleverd door Pouw Automotive Group en geleasd bij Lage Landen Translease. "De onderhandelingen hebben al met al zeven maanden geduurd, want zo'n grote order dient tot in detail goed te worden geregeld", aldus Ruud Landstra, key accountmanager van de Peugeot-divisie van Pouw Automotive Group. Deze dealer, met 7 vestigingen van Amsterdam via de Bollenstreek tot Leiden en Noordwijk, heeft al vele jaren een uitstekende relatie met USG People, waartoe Content sinds 2005 behoort. Ook de service wordt voor het merendeel van de auto's door Pouw Automotive Group verzorgd.

De gelukkige vestigingsmanagers roemden vooral de ruimte, de veiligheid en het stoere uiterlijk van de 207. Zoals Nicole Martens uit Den Bosch, die met haar vorige auto ook al heel blij was. "Maar deze 207 heeft vijf deuren, en dat is met mijn twee kleine kinderen heel plezierig. Bovendien maakt de auto een heel veilige indruk."

Peugeot Experience succesvol proefritcentrum
De overhandiging van de sleutels vond plaats bij Peugeot Experience in Breukelen, dat nu vier jaar bestaat. In deze periode hebben ruim 160.000 personen de showroom annex proefritcentrum bezocht, waarvan ongeveer tien procent een proefrit heeft gemaakt. "Het succesvolle concept, waarmee Peugeot Nederland de eerste was in Europa, zullen we de komende tijd zeker verder uitbouwen. We zien dat proefritten ook daadwerkelijk leiden tot extra registraties", vertelt Thom Claassen, manager van Peugeot Experience. "Zeker met de komst van Peugeot Experience Bedrijfsautoâs weten de dealers en klanten ons nog beter te vinden."