Grote Peugeot-levering aan Content
(11/1/2006)
Niet minder dan honderdtwintig vestigingsmanagers van Content hebben
deze week de sleutels van hun nieuwe Peugeot 207 ontvangen. Deze
auto's vervangen de eveneens zilvergrijze Peugeots 206, die de
afgelopen vijf jaar het wagenpark vormden van het uitzendbureau.
Peugeot Experience in Breukelen vormde het toneel voor het kleine
autofeestje, zoals de medewerkers van Content Uitzendbureau de
overhandiging van de 120 autosleutels noemden. "De Peugeot 207
betekent voor ons een combinatie van een aantal zaken", vertelt Mirjam
Sijmons, directeur Content. "De auto is modern en hip, is voorzien van
talrijke handige snufjes, heeft een aantrekkelijke vormgeving en is
ruim." Tot de plezierige voorzieningen in de 207 XS 1.4-16V behoren
voor haar onder meer de standaard airco en radioCDspeler: "Daarnaast
is het trendy uiterlijk en het hoge veiligheidsniveau een belangrijk
argument bij de aanschaf geweest."
De keuze is gevallen op de vijfdeurs versie, omdat veel
vestigingsmanagers daaraan de voorkeur geven. "De keuze werd
voorbereid door een selectiecommissie, waarin ook enkele
vestigingsmanagers zitting hebben. Zij kozen unaniem voor de Peugeot
207, mede omdat ze zeer positief zijn over de 206 waarin ze tot nu toe
reden."
De keuze van Content is het zoveelste bewijs dat de nieuwe 207 grote
populariteit geniet. In oktober was de Peugeot 207 voor de derde
achtereenvolgende maand met afstand de best verkochte auto van
Nederland. In totaal werden er in oktober ruim 1.500 exemplaren
afgeleverd.
Zeven maanden onderhandelen
De auto's worden geleverd door Pouw Automotive Group en geleasd bij
Lage Landen Translease. "De onderhandelingen hebben al met al zeven
maanden geduurd, want zo'n grote order dient tot in detail goed te
worden geregeld", aldus Ruud Landstra, key accountmanager van de
Peugeot-divisie van Pouw Automotive Group. Deze dealer, met 7
vestigingen van Amsterdam via de Bollenstreek tot Leiden en Noordwijk,
heeft al vele jaren een uitstekende relatie met USG People, waartoe
Content sinds 2005 behoort. Ook de service wordt voor het merendeel
van de auto's door Pouw Automotive Group verzorgd.
De gelukkige vestigingsmanagers roemden vooral de ruimte, de
veiligheid en het stoere uiterlijk van de 207. Zoals Nicole Martens
uit Den Bosch, die met haar vorige auto ook al heel blij was. "Maar
deze 207 heeft vijf deuren, en dat is met mijn twee kleine kinderen
heel plezierig. Bovendien maakt de auto een heel veilige indruk."
Peugeot Experience succesvol proefritcentrum
De overhandiging van de sleutels vond plaats bij Peugeot Experience in
Breukelen, dat nu vier jaar bestaat. In deze periode hebben ruim
160.000 personen de showroom annex proefritcentrum bezocht, waarvan
ongeveer tien procent een proefrit heeft gemaakt. "Het succesvolle
concept, waarmee Peugeot Nederland de eerste was in Europa, zullen we
de komende tijd zeker verder uitbouwen. We zien dat proefritten ook
daadwerkelijk leiden tot extra registraties", vertelt Thom Claassen,
manager van Peugeot Experience. "Zeker met de komst van Peugeot
Experience Bedrijfsautoâs weten de dealers en klanten ons nog beter te
vinden."
AutoRai