Ingezonden persbericht


POSTV en Alcas bundelen krachten

Beeld en muziek van instore TV volledig op elkaar afgestemd

Hilversum, 1 november 2006 - POSTV, de one-stop-shop voor instore TV, en Alcas, marktleider in Europa op het gebied van muziek voor de retail en horeca, gaan samenwerken bij de productie van instore mediacontent. Beide partijen gaan televisiebeelden en muziek op elkaar afstemmen, waardoor de communicatie met de doelgroep nog verder wordt geperfectioneerd. Door de samenwerking breiden beide partijen hun serviceaanbod en netwerken uit met elkaars diensten. Hierdoor kunnen beide partijen een nog completer pakket van instore mediadiensten aanbieden. Klanten kunnen zo dus het rendement van instore media verder vergroten.

"Televisiebeelden en geluid zijn niet los van elkaar te zien. De juiste actuele muziek bij televisiebeelden biedt een duidelijk toegevoegde waarde voor instore TV", zegt Michiel Reinoud, directeur van POSTV. "Door muziek en beelden op de winkelvloer volledig op elkaar af te stemmen, maken wij het winkelen voor de consument prettiger. Bezoekers blijven langer in de winkels en zijn eerder geneigd aankopen te doen. Dit draagt uiteindelijk bij aan een grotere klanttevredenheid en hogere verkoopcijfers."

Door de samenwerking kan zowel Alcas als POSTV zijn klanten een nog vollediger dienstenaanbod voorschotelen. Alcas vult de aanwezige kennis op muziekgebied aan met expertise op het gebied van instore TV en wordt door POSTV voorzien van een netwerk waarover het bedrijf zijn diensten kan aanbieden, terwijl POSTV behalve een TV-kanaal met één look-and-feel zijn klanten nu ook een muziekkanaal op maat kan leveren. De beeld- en geluidcontent is volledig toe te spitsen op doelgroepen, tijdstippen en plaatsen. Door een geavanceerd contentmanagementsysteem zorgen POSTV en Alcas ervoor dat de verschillende content via breedband bij de duizenden afspeelpunten terechtkomt. Daardoor is de visuele boodschap mèt de juiste muziek op het geschikte moment op de winkelvloer te zien en te horen.

"Instore TV is een veelbelovend medium voor instore reclame- en marketingactiviteiten. POSTV en Alcas hebben elkaar gevonden op het gebied van eigentijdse instore communicatie", zegt Merthus Bezemer, Managing Director van Alcas. "Wij bieden gezamenlijk een uniek concept om nog meer rendement uit instore media te halen. Ook Alcas plukt de vruchten van het samenwerkingsverband. Indien nodig kunnen wij het netwerk en de diensten van POSTV inschakelen. De synergie tussen audio en beeld heeft niet alleen op instore TV een positieve invloed, het tilt het volledige aanbod van instore media naar een hoger niveau."

POSTV
POSTV staat voor Point Of Sale Televisie en is de one-stop-shop voor instore TV. Het bedrijf verzorgt management, productie en exploitatie van captive audience networks, zoals narrowcasting-, instore TV- en aanverwante projecten. Opdrachtgevers kunnen bij POSTV terecht voor volledige trajecten: van concept tot en met productie, distributie en uitzenden van (reclame)boodschappen, en voorts marketingservices, zoals onderzoek en rapportage. Voor de levering en inzet van de beeldschermen en aanverwante apparatuur werkt het bedrijf nauw samen met toonaangevende partners. POSTV verzorgt instore TV voor Media Markt, t for telecom en Makro. Binnen POSTV verzorgt PRODUCTV de contentproductie. Om de juiste boodschap in winkels over te brengen, produceert PRODUCTV ook tailor-made instore commercials voor adverteerders. PRODUCTV is tevens gespecialiseerd in concept, creatie, productie en (media)distributie van virals.