Volvo benoemt 30 hoofdredacteuren voor magazine âA Product of Free Willâ
(10/31/2006)
Volvo Cars Nederland heeft 30 hoofdredacteuren benoemd. Elk van deze
groep gasthoofdredacteuren kan dit najaar zijn of haar eigen creatieve
invulling geven aan het magazine âA Product of Free Willâ, dat in
december zal verschijnen. Aanleiding voor deze bijzondere bladenactie
is de introductie van de Volvo C30, een auto waarmee Volvo ook op
designgebied een duidelijk statement wil maken.
Het is voor het eerst dat op zoân grote schaal gasthoofdredacteuren
worden ingeschakeld bij een Nederlands blad. In principe kan iedereen
meedingen naar een plek in het blad, maar Volvo Cars Nederland wil
hiermee vooral jonge designers, bladenmakers, fotografen, beeldend
kunstenaars en schrijvers een kans geven zich op hun eigen wijze in
print te uiten. Wie uiteindelijk zijn of haar eigen invulling mag
geven aan A Product of Free Will wordt beslist door een vakjury die
bestaat uit Barbara van Beukering (hoofdredactrice Volkskrant
Magazine), Adriaan Monshouwer (directeur Hollandse Hoogte), Hans
Verstraaten (voormalig hoofdredacteur van onder meer Nieuwe Revu, nu
bladenmaker bij Readershouse/Hearst) en Huib de Vries namens Volvo
Cars Nederland.
Nieuwe doelgroep
Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment.
De C30 gaat vooral concurreren met de BMW 1-serie, de Audi A3, de
Volkswagen Golf en de Mini. Primaire doelgroep is dus de jonge
professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe
groep mensen wilde Volvo Cars Nederland de auto al in een vroegtijdig
stadium onder de aandacht te brengen. Dat gebeurde onder meer met een
roadshow met een tweedimensionaal model van de auto, en nu dus met
deze opmerkelijke magazinecampagne.
AutoRai