FNV: ziektekostenverzekering voor callcentermedewerkers

Fnv bondgenoten

FNV Bondgenoten: collectieve ziektekostenverzekering in nieuwe CAO Facilitaire Callcenters

FNV Bongenoten is verheugd met het onderhandelingsakkoord dat is afgesloten voor de CAO van Facilitaire Callcenters. In de nieuwe CAO zijn onder andere afspraken gemaakt over een collectieve ziektekostenverzekering voor de 170.000 werknemers die werkzaam zijn in facilitaire callcenters. Ook zal de WGCC (de Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters) tijd en kosten voor het verplichte startercertificaat vergoeden en het lidmaatschap van een vakbond fiscaal aantrekkelijker maken.

Bestuurder Nanny Nuijten is erg blij dat er constructief overleg tussen de werkgeversorganisatie en de vakbond heeft plaatsgevonden. In augustus speelden er nog ontwikkelingen om uitgenodigd te worden aan de CAO-tafel. 'We willen de branche ontwikkelen en verbeteren. De afspraken in deze CAO zijn een stap in de goede richting, waarmee de werkgever laat zien te willen investeren in de werknemer.'

De ledenraadpleging bij FNV Bondgenoten over het akkoord vindt deze week plaats.