Ingezonden persbericht


Persbericht

Sierra Entertainment introduceert Crash Boom Bang!

~ Crash Bandicoot maakt zijn debuut op de Nintendo DS ~

Amsterdam, 27 oktober 2006 - Vanaf vandaag is Crash Boom Bang!, een interactief multiplayerspel voor de Nintendo DS, verkrijgbaar. Het spel, met Crash Bandicoot in de hoofdrol, is een hilarisch spel met onder anderen veertig multiplayer mini-games en het nieuwe 'Touch Panel Communication'.

De hoofdlijn van het verhaal gaat over Crash en zijn vrienden, die meedoen aan een wereldwijde wedstrijd met als hoofdprijs een bedrag van enkele miljoenen dollars. De bedenker van de race, Viscount Devil, gebruikt de race om een verloren stad te vinden. In die stad ligt de beroemde 'Supergrote Krachtsteen', die wensen in vervulling kan laten gaan. Viscount hoopt dat de deelnemers aan de wedstrijd het mysterie voor hem onthullen. De kaart met checkpoints voor de race is gebaseerd op de oude kaart van Viscount en de boosaardige Dr. Neo Cortex, ook een karakter van het spel, heeft het plan ontdekt. In zijn eigen jacht op werelddominantie, smeedt Cortex een plan om de kaart te stelen en zelf de legendarische steen te vinden. Het is aan Crash en zijn vrienden om deze race te winnen en de wereld te redden.

Het spel wordt gespeeld in veertig minispellen die de gebruiksmogelijkheden van de Nintendo DS optimaal benutten. Met 'Motion Panel Communication' kunnen spelers de wireless LAN en Touch Screen mogelijkheden van de Nintendo DS gebruiken en tijdens het spel communiceren door middel van tekstballonnetjes en geluidjes. Zo kunnen spelers samenwerkingen aangaan of tegenstanders afleiden. Verdere interactie tussen de spelers vindt plaats door de mogelijkheid om weddenschappen af te sluiten. Met het wedden op de uitkomst van de multiplayer-spellen kunnen spelers punten verdienen die zij op hun beurt kunnen gebruiken bij het aanschaffen van voorwerpen.

"Crash Boom Bang! biedt de rare capriolen en grappige spelelementen waar de Crash Bandicoot-fans zo van houden, in een nieuwe variant," zegt Olivier Spaargaren, Marketing Manager van Vivendi Games. "Dankzij het interactieve Touch Screen van de Nintendo DS brengt Crash Boom Bang! meer interactie voor spelers dan ooit. Spelers kunnen elkaar helpen, dwars zitten, wedenschappen afsluiten en voorwerpen verzamelen en verhandelen. Dit alles met de unieke, maffe humor van Crash en zijn vrienden".

Kijk voor meer informatie over het spel op: http://www.crashbandicoot.com

Crash Boom Bang is vanaf 27 oktober verkrijgbaar.

Adviesprijs: ¤ 39,95

(383 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Vivendi Games
Vivendi Games (www.vivendigames.com) is een wereldwijde ontwikkelaar, uitgever en distributeur van interactief entertainment op meerdere platforms. Het bedrijf is marktleider op het gebied van massively multiplayer online roleplaying-games (MMORPG's) op basis van abonnement, heeft leidende marktposities op het gebied van PC, console, handheld en mobile games, en is een opkomende speler op de markt voor online-games voor een groot publiek. Tot de belangrijkste studio's en uitgeverijen van Vivendi Games behoren Blizzard Entertainment, gevestigd in Irvine, CA (VS), maker van World of Warcraft®, Diablo®, StarCraft® en Warcraft®, en Sierra Entertainment, gevestigd in Los Angeles, dat bestaat uit onder meer Radical Entertainment, Swordfish Studios, High Moon Studios en Massive Entertainment. Sierra's catalogus bevat titels als Crash Bandicoot®, Spyro The Dragon®, Empire Earth®, SWAT®, Darkwatch(TM), Timeshift(TM), Ground Control® en Leisure Suit Larry®. Vivendi Games is ook de eigenaar van Vivendi Mobile Games, dat games publiceert voor de groeiende mobiele markt, en Sierra Online, dat zich richt op het uitbrengen van online-games voor een groot publiek en distributie voor alle platforms. Vivendi Games onderhoudt strategische betrekkingen met marktleiders in de entertainmentindustrie, waaronder Universal Music Group, NBC Universal, Twentieth Century Fox en Ludlum Entertainment. Het bedrijf heeft wereldwijd 16 kantoren en is commercieel actief in meer dan 75 landen.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ilona de Bok of Robert van Dongen van LEWIS PR: Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
Email: vivendi@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com