InBev huldigt al tien jaar lang de beste bierschenkers
10e verjaardag van Stella Artois® World Draught Master wedstrijd
De tiende editie van de Stella Artois® World Draught Master westrijd - een wedstrijd die 's werelds beste schenker van Belgisch bier beloont - vond vandaag plaats in de Stella Artois brouwerij in Leuven, de thuisbasis van Stella Artois®. Om een jaar hard werken in het opleiden van barmannen wereldwijd te bekronen, bracht InBev 26 internationale finalisten samen voor deze wedstrijd. De titel van Stella Artois® World Draught Master ging dit jaar naar Michaela Joita - Roemenië (1e plaats), Ruslan Skoropud - Oekraïne (2e plaats) en Natasja Villette - België (3e plaats).
Het Stella Artois® World Draught Master wedstrijd werd voor het eerst gehouden in 1997 en kent punten toe aan de beste barmannen en -vrouwen uit de hele wereld. Ze worden beoordeeld op hun tapvaardigheden, het schenken van bier uit de fles en hun bediening van Belgisch bier aan tafel. Een jury van experts uit zes landen bestudeert heel aandachtig elk onderdeel van de "perfecte schenktechniek" en kent vervolgens punten toe. De winnaar krijgt een gratis reis naar een bestemming van zijn of haar keuze; beide runners-up (2e en 3e plaats) winnen een gratis reis naar een Europese bestemming.
In de strijd naar de finish benadrukt de wedstrijd het belang van het Stella Artois® schenkritueel in 9 stappen: een reinigingsproces, de positie van de tapkraan (die het bier, de schuimkraag of het glas niet mag aanraken), de grootte van de schuimkraag (niet meer dan twee vingers), en het zorgvuldig terug onderdompelen van het glas in koud water zodat het terug de juiste drinktemperatuur krijgt - dit alles zorgt ervoor dat een Stella Artois altijd heerlijk smaakt. Zelfs de vorm van het typische merkglas werd speciaal gekozen om de rijkelijke aroma's van het bier nog beter tot uiting te laten komen.
Winnaars van lokale wedstrijden uit meer dan 26 landen nemen hieraan deel, van Taiwan tot Kazachstan - en vormen een brede waaier van internationale ambassadeurs van het merk Stella Artois®. Zij weerspiegelen de aantrekkingskracht van dit Belgische luxebier.
Alexander Darwazeh, Global Brand Director bij Stella Artois® verklaarde: "Zonder enige twijfel smaakt een goed geschonken glas bier nog beter. Daarom organiseren we nu al tien jaar de Stella Artois® Draught Master wedstrijd, en huldigen we de verfijnde kunst van het vullen van een perfect glas met het meest populaire Belgische bier ter wereld."
De deelnemers aan de wedstrijd kwamen dit jaar uit Australië, Azerbeidzjan, Brazilië, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, Dubai, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Hong Kong, Israël, Italië, Japan, Kazachstan, Kroatië, Luxemburg, Nieuw Zeeland, Oekraïne, Roemenië, Rusland, Taiwan, de Tsjechische Republiek, de VS en Zuid-Afrika.
Foto's van de winnaars zijn beschikbaar op www.inbev.com.
Over InBev
InBev is een beursgenoteerd Bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte externe groei en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe® en Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd. InBev stelt ongeveer 85.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2005 realiseerde InBev opbrengsten van 11,7 miljard euro.
Stella Artois® is het 5e grootste internationale biermerk ter wereld, te vinden in meer dan 80 landen.
Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.
Contactpersonen
Gwendoline Ornigg
Corporate External Communications Director
Tel: +32-16-27-65-72
E-mail: Gwendoline ornigg@inbev.com
-----------------------
Brussel, 27 oktober 2006 - 1/2
---- --
InBev