Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Alexander Ribbink (TomTom) Reclameman van het Jaar 2006

BREUKELEN - Donderdagavond is op Universiteit Nyenrode bekendgemaakt dat TomTom-topman Alexander Ribbink is uitgeroepen tot Reclameman van het Jaar 2006. Het creatieve team Yona Hümmels en Stef Jongenelen werd uitgeroepen tot SRM Reclametalent van het Jaar 2006.

De Reclameman van het Jaar-verkiezing is een initiatief van vakblad MarketingTribune. De prijs wordt al 24 jaar uitgereikt. Eerdere winnaars waren bv Freddy Heineken, Chris Mendola (180) en vorig jaar Andrea Ragnetti, chief marketing officer van Philips. Bij de keuze legt een onafhankelijke vakjury de nadruk op lef, vakmanschap en bewezen resultaat in de afgelopen 12 maanden.

De vakjury koos Ribbink vanwege zijn inspanningen om in korte tijd van TomTom een wereldmerk te bouwen. "TomTom heeft zwaar op reclame geleund om dit voor elkaar te krijgen. Ribbink bewijst dat in de markt van consumer electronics, die als weinig winstgevend wordt beschouwd, het wel degelijk mogelijk is toegevoegde waarde te creëren. Ondanks opkomende concurrentie groeit TomTom nog steeds. En snel ook. Het bedrijf investeerde veel in marcom en verdiende het allemaal terug. Zijn marketingcommunicatie-aanpak is bewezen succesvol, getuige ook de Gouden Euro Effies in de categorieën automotive en best brand launch", aldus de jury.

Naast Ribbink waren ook Sander van der Laan (directeur commercie Albert Heijn), Simon Neefjes, (managing director TBWA\Company Group, een van de grootste reclamebureaus in Nederland) en Michiel Mol (oprichter van internetreclamebureau Lost Boys) voor deze prijs genomineerd.

Bij dezelfde gelegenheid werd bekendgemaakt dat Yona Hümmels en Stef Jongenelen zijn uitgeroepen tot SRM Reclametalent van het Jaar 2006. Het duo volgt momenteel een masterclass in New York en gaat daarna aan de slag bij reclamebureau FHV BBDO. De jury schreef: "Hümmels en Jongenelen hebben de juiste attitude om aan de stoelpoten van de gevestigde orde te gaan zagen: ze zijn vernieuwend, vasthoudend en brutaal." Reclametalent van het Jaar is ook een initiatief van MarketingTribune en wordt mede mogelijk gemaakt door opleider SRM.



Ingezonden persbericht