Nieuwe Chicklit voor girls


AMSTERDAM, 20061026 -- Girlz! komt met de nieuwe uitgave Girlz! Chicklit, een romantische komedie voor meiden in de leeftijd van 12 tot 19 jaar om het lezen van boeken nog verder te stimuleren.

De mediawereld verandert, en jongeren lopen hierin voorop. Terwijl ze huiswerk maken, houden ze via MSN en SMS contact met hun vrienden. De jongeren besteden gemiddeld 2,7 uur per dag aan internet. 67% heeft zelf een website of -pagina*. Leest deze groep nog wel, of schakelen ze helemaal over naar digitale media? Ouders en scholen maken zich hier dikwijls zorgen over. Uit onderzoek blijkt echter dat jongeren meer tijd aan lezen zijn gaan besteden. Bijna de helft van alle jongeren leest graag in zijn / haar vrije tijd. Dé stimulerende factor om jongeren aan het lezen te zetten, zijn leeftijdgenoten. De helft zegt door vrienden en andere jongeren aangestoken te worden met enthousiaste verhalen over een recent gelezen boek. **
* Onderzoek Newrulez Media 2006
** Onderzoek Nationale Jeugdraad, september 2006

Het meidenblad Girlz! wil hierop inspringen en meiden stimuleren om boeken te lezen door een toegankelijk verhaal te bieden dat aansluit bij hun eigen leefwereld. Daarom brengt Girlz! een nieuw genre op de markt; de Girlz! Chicklit: romantische komedies voor de leeftijd 12 tot 19 jaar. De romantische perikelen met humoristische uitspattingen waarin de hoofdpersonen verwikkeld raken, spelen zich af tegen een herkenbare achtergrond van de leefwereld van tieners, zoals scheiding van ouders, vriendschap, je staande houden op een nieuwe school en jezelf blijven. Ieder kwartaal verschijnt een nieuwe pocket van Girlz!.

Girlz! is sinds de oprichting in 2002 uitgegroeid tot een multimediaal platform. Girlz! is meer dan een tijdschrift, het is een merk. Girlz! is een vriendin waar de doelgroep centraal staat. Dit vind je terug in de pay-off: Girlz!, helemaal voor jou!

Een aantal getallen op een rijtje:
- Girlz! is met een bereik van 200.000 personen het grootste meidenblad;
- 1 op de 4 meiden leest Girlz!;
- wekelijks worden ruim 38.000 digitale nieuwsbrieven verstuurd;
- 6.700 meiden hebben een actieve Girlz-blog;
- 25.000 agenda's waren vorig jaar in een mum van tijd uitverkocht, en
- 40 Girlz! on Tour (Boys be there!) drive-in shows trokken meer dan 25.000 bezoek(st)ers.

Audax Publishing, een dochteronderneming van mediaconcern Audax, geeft naast Girlz! een grote variëteit aan publiekstijdschriften uit: Glossy, AvantGarde, Vriendin, Weekend, Aktueel Sportief, Stars, HP/De Tijd, AvantgardeMen en Diva&Donna.