Ingezonden persbericht
Vinden.nl kiest voor gegarandeerde uptime met Rackspace managed hosting
SLA's met boeteclausule en maximale transparantie met MyRackspace-portal
Bunnik, 26 oktober 2006 - Vinden.nl, de meest gebruikte meta-zoekmachine van Nederland, kiest voor managed hosting van Rackspace. Door de krachtige combinatie van betrouwbare datacenters en betrouwbare dienstverlening, kan Rackspace Vinden.nl de maximale uptime garanderen die bezoekers van een zoekmachine verwachten. Een ander voordeel van de managed hosting-diensten van Rackspace is dat dit bedrijf over de gehele wereld datacenters heeft.
Vinden.nl is een Nederlandse meta-zoekmachine die resultaten van de beste zoekmachines (Google, MSN Live, Yahoo, Ask.com en Altavista) gecombineerd aanbiedt aan zijn gebruikers. Daarnaast biedt de zoekmachine diverse andere zoekmogelijkheden, zoals een startpagina-functie, een webgids en zoekopties voor telefoonnummers, afbeeldingen en MP3-bestanden. Ook Zoeken.nl is onderdeel van dezelfde organisatie. Deze zoekmachine biedt de zoekresultaten geclusterd aan. Op basis van een specifieke technologie analyseert en organiseert Zoeken.nl de zoekresultaten voor gebruikers en plaatst ze in relevante categorieën, waardoor de gebruiker sneller vindt wat hij zoekt. Vinden.nl heeft maandelijks ruim 1,5 miljoen unieke bezoekers en voor Zoeken.nl ligt dat aantal op 800.000.
"Onze bezoekers willen snel vinden wat ze zoeken en daarom moet onze uptime maximaal zijn. De gevolgen zijn groot als onze site een keer niet bereikbaar is", zegt Jan-Willem Tusveld, directeur en oprichter van Vinden.nl. "Om gegarandeerde uptime te realiseren, hebben we gekozen voor de managed hosting-diensten van Rackspace. Deze garanderen dat de servers waar onze zoekmachines op draaien 24x7 in de lucht zijn. De dienstverlening gaat zelfs zover dat ze bij onverhoopte downtime een deel van de maandelijkse kosten terugbetalen. Dat is het bewijs dat ze alles in het werk stellen om 100 procent uptime te garanderen."
Door de keuze voor Rackspace beschikt Vinden.nl over de nieuwste en meest betrouwbare hardware, zonder dat dit extra investeringen vereist. Dit geldt ook voor het beheer en onderhoud van alle beveiligings- en beheeraspecten. De professionals van Rackspace zorgen voor alle noodzakelijke patches, software-upgrades en firewall-update. Al deze activiteiten en services zijn vastgelegd in Service Level Agreements volgens het Fanatical Support(tm)-principe. Dit houdt onder ander in dat de Rackspace-specialisten onmiddellijk hulp en ondersteuning bieden bij hardware- en softwarestoringen. Bovendien is de dienstverlening van Rackspace volledig inzichtelijk. Via de MyRackspace-portal zijn alle relevante gegevens over status, support, capaciteit en facturen eenvoudig te raadplegen.
Over Rackspace
Rackspace is gevestigd in de VS en heeft een Europees hoofdkantoor in Londen. De onderneming biedt producten en diensten op het vlak van managed hosting. Rackspace telt meer dan 10.000 klanten wereldwijd, waarvan ruim 2.500 in Europa. Door zijn focus, service en specialisatie is Rackspace inmiddels het snelst groeiende hosting-bedrijf van Europa. Het bedrijf onderscheidt zich met intensieve dienstverlening onder de noemer 'Fanatical Support(tm)'. Medewerkers van Rackspace zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar en reageren direct op klantverzoeken. Door hun hoge opleiding en ervaring zijn ze uitstekend in staat om complexe hosting-omgevingen te ondersteunen. Naast de inzet van deze specialisten biedt Rackspace telefonische ondersteuning en toegang tot een online kennisbank. Tevens geeft Rackspace een unieke Zero Downtime-garantie. Het bedrijf is in Europa één van de zes Microsoft Gold Certified Partners en de enige Redhat Advanced Hosting Partner.