Ingezonden persbericht


Persbericht: Mailmedia ontvangt als eerste EMMA-nl keurmerk

Amsterdam, 26 oktober 2006 - Mailmedia voert als eerste EMMA-nl lid het keurmerk van de E-mailmarketing Associatie onder haar direct e-mail acties. Het EMMA-nl keurmerk staat voor betrouwbaarheid en zorgvuldigheid. Hierdoor wordt de ontvanger bevestigd dat hij altijd en alleen op basis van permissie e-mailings ontvangt. Dit versterkt de NO-SPAM garantie van Mailmedia als marktleidend full service dialogue data bureau.

'Met de fenomenale groei van e-mail als DM-kanaal, wil Mailmedia de ontvangers te allen tijde duidelijk maken dat wij zorgvuldig met zijn gegevens omgaan en alleen met daadwerkelijke toestemming mailen. Vanzelfsprekend is het dan geweldig dat we hierin worden ondersteund door een onafhankelijke instelling als EMMA-nl' aldus Johan van Mil, Directeur Mailmedia en CEO Dialogue Company.

De E-mail Marketing Associatie Nederland, EMMA-nl, heeft zichzelf als doel gesteld ervoor te zorgen dat het kanaal e-mail niet dicht slibt en gewaardeerd blijft worden door de ontvangers. Het keurmerk (het EMMA-nl logo) klikt door naar de site van EMMA-nl, waardoor klachten bekend gemaakt kunnen worden. De EMMA-nl legt vervolgens het contact tussen klager en de verzender (mits deze laatste EMMA-nl lid is). Marc Borgers, voorzitter van EMMA-nl 'Betrouwbaarheid in e-mail marketing heeft bij onze leden altijd de hoogste prioriteit gehad omdat dit de enige en juiste manier is om op langere termijn goed rendement uit e-mailmarketing te halen.Met het keurmerk dragen we dit ook uit naar de ontvangers'.

Over Emma-nl
De E-mail Marketing Associatie Nederland behartigt de belangen van bedrijven die e-mail verzenden en als marketinginstrument inzetten en de belangen van bedrijven die daarbij faciliteren. EMMA-nl is het keurmerk voor professionele e-mailmarketing en is in maart 2003 opgericht door e-mailverzenders van op toestemming gebaseerde commerciële e-mail in reactie op de ongewenste groei van spam. Alleen EMMA-nl leden mogen dit logo voeren en geven hiermee aan altijd en alleen op basis van permissie te e-mailen naar of voor hun relaties. Voor meer informatie: www.EMMA-nl.net

Over Mailmedia
Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor uitgevers zoals De Telegraaf Tijdschriftengroep, ID&T, Kluwer, PCM, Quote Media en Reed Business op exclusieve basis de exploitatie van e-mail en SMS bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct e-mail en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend op basis van ontvangers die graag aanbiedingen per e-mail of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geïnteresseerd is in aanbiedingen. Mailmedia is onderdeel van Dialogue Company. Voor meer informatie: www.mailmedia.nl

Noot voor de redactie (