Productschap Margarine


26.10.2006

Succesvolle activiteit Verantwoord Frituren

Na eerdere consumentenactiviteiten met radiocommer.cials en huis-aan-huisfolders is recent een lotenactie met succes afgerond binnen de campagne Verantwoord Frituren. Een kleine 100.000 consumenten hebben tijdens de actieperiode de website www.friturenindehoreca.nl bezocht.

De actieperiode van de lotenactie liep van 1 tot en met 15 oktober 2006. Fastfood-ondernemers die zich hebben aangesloten bij de campagne Verantwoord Frituren kregen gratis loten om uit te delen aan hun klanten. Op deze loten werd kernachtig gemeld wat Verantwoord Frituren inhoudt. De campagne wil hiermee de aandacht van de consument vestigen op de voordelen van het gebruik van vloeibaar frituurvet en het hanteren van bepaalde spelregels bij het bakken. Op elk lot stond een lotnummer dat de klant kon intikken op www.friturenindehoreca.nl.

Naast grote bezoekersaantallen op de website ontving het campagneteam ook veel telefoontjes en e-mails van ondernemers, onder meer van de heer P. Delmee van Restaria de Blaak in Tilburg: Als ondernemer vond ik het een super leuke actie, ik had niet verwacht dat klanten zo positief zouden reageren op het feit dat ze nu folders van jou zien, de klant is er wel daadwerkelijk mee bezig blijkt wel. Ik zou zeggen, nog meer AKTIE !!!

Deelname campagne
Vooraf aan de lotenactie hebben veel nieuwe fastfood-ondernemers zich aangesloten bij de campagne, om zo mee te kunnen profiteren van deze gratis actie. Momenteel is 35% van de fastfood-ondernemers aangesloten bij de campagne. De campagne Verantwoord Frituren heeft als doelstelling om zoveel mogelijk fastfoodrestaurants en cafetarias over te laten stappen op vloeibaar frituurvet.