Productschap Margarine
26.10.2006
Succesvolle activiteit Verantwoord Frituren
Na eerdere consumentenactiviteiten met radiocommer.cials en
huis-aan-huisfolders is recent een lotenactie met succes afgerond
binnen de campagne Verantwoord Frituren. Een kleine 100.000
consumenten hebben tijdens de actieperiode de website
www.friturenindehoreca.nl bezocht.
De actieperiode van de lotenactie liep van 1 tot en met 15 oktober
2006. Fastfood-ondernemers die zich hebben aangesloten bij de campagne
Verantwoord Frituren kregen gratis loten om uit te delen aan hun
klanten. Op deze loten werd kernachtig gemeld wat Verantwoord Frituren
inhoudt. De campagne wil hiermee de aandacht van de consument vestigen
op de voordelen van het gebruik van vloeibaar frituurvet en het
hanteren van bepaalde spelregels bij het bakken. Op elk lot stond een
lotnummer dat de klant kon intikken op www.friturenindehoreca.nl.
Naast grote bezoekersaantallen op de website ontving het campagneteam
ook veel telefoontjes en e-mails van ondernemers, onder meer van de
heer P. Delmee van Restaria de Blaak in Tilburg: Als ondernemer vond
ik het een super leuke actie, ik had niet verwacht dat klanten zo
positief zouden reageren op het feit dat ze nu folders van jou zien,
de klant is er wel daadwerkelijk mee bezig blijkt wel. Ik zou zeggen,
nog meer AKTIE !!!
Deelname campagne
Vooraf aan de lotenactie hebben veel nieuwe fastfood-ondernemers zich
aangesloten bij de campagne, om zo mee te kunnen profiteren van deze
gratis actie. Momenteel is 35% van de fastfood-ondernemers aangesloten
bij de campagne. De campagne Verantwoord Frituren heeft als
doelstelling om zoveel mogelijk fastfoodrestaurants en cafetarias over
te laten stappen op vloeibaar frituurvet.