Barco
Barco tekent contract van 24 miljoen euro voor de levering van LED-schermen in het grootste winkelcentrum ter wereld in Dubai
Kortrijk, België, 25 oktober 2006. Visualisatiespecialist Barco is blij te kunnen aankondigen dat het zijn grootste contract ooit heeft getekend voor een volledig geïntegreerde, creatieve LED-oplossing. Het contract met Emaar, ontwikkelaar van het grootste winkelcentrum ter wereld in Dubai, is goed voor meer dan 24 miljoen euro en bepaalt een nieuwe standaard voor shoppende consumenten. Op de LED-schermen zullen de bezoekers van het Dubai winkelcentrum zowel informatie als entertainment terugvinden. Barco werd door Emaar niet alleen gekozen vanwege zijn bewezen kwaliteit en betrouwbaarheid, maar ook om zijn alomvattende creatieve integratiediensten. Het winkelcentrum zal officieel geopend worden in 2007. De leveringen voor de installaties zullen plaatsvinden in 2007.
Het contract voor de Dubai Mall omvat in totaal 571 vierkante meter LED. De visualisatie beantwoordt perfect aan het doel van Emaar om een uniek en spraakmakend multimediaplatform te plaatsen en te gebruiken in 'het grootste winkelcentrum op aarde'. Het Dubai winkelcentrum biedt onderdak aan meer dan 1.200 handelszaken, verspreid over meer dan 336.000 vierkante meter winkelruimte, maar er is ook plaats voor een brede waaier aan ontspanningsmogelijkheden, zoals een aquarium van wereldklasse, een arena voor modeshows, gold souk (goudmarkt) en een Olympische schaatsbaan.
Rashid Doleh, Executive Director bij Emaar, geeft uitleg: "We kozen Barco omdat we ervan overtuigd zijn dat de kwaliteit en creativiteit van hun oplossingen perfect passen bij de doelstellingen van het Dubai winkelcentrum. We hebben meer nodig dan alleen maar LED-schermen; we willen ook een visualisatiepartner die een bezoekerservaring creëert die uniek is."
De visuele installatie van de LED-schermen in het Dubai winkelcentrum begint vandaag. De schermen zullen worden gebruikt voor uiteenlopende toepassingen onder één dak, gaande van een schaatsbaan tot een catwalk. Binnen elk van de verschillende gebieden kunnen de schermen bovendien eenvoudig worden aangepast aan een heel wat verschillende communicatiemiddelen, zoals publiciteit, informatieberichten en entertainment.
Bij het binnenkomen van het winkelcentrum zullen de bezoekers onmiddellijk aangetrokken worden door tien digitale banners langs de Grand Drive. De banners bestaan uit Barco's OLITE 612 LED-tegels en zullen elk 10 vierkante meter groot zijn.
De modecatwalk is de plaats waar de meest prestigieuze en creatieve LED-constructie zal worden ondergebracht. Een totaal van vijf afzonderlijke ringen bestaande uit OLITE 510 LED-schermen komen rond een centrale structuur te hangen. De mechanisch aangedreven ringen zullen apart van elkaar kunnen bewegen en in het oog springende, ongewone configuraties vormen. Bovendien zorgen acht afzonderlijke gebogen pilaren bestaande uit ILITE 6XP tegels, elk 2 vierkante meter groot, voor nog meer focus en entertainmentwaarde in deze ruimte.
Ook de indoor schaatsbaan wordt een heuse attractie, met een LED-scherm van maar liefst 200 vierkante meter. Dit gigantische scherm zal gebruik maken van Barco's ILITE 12 LED-tegels en zal niet alleen de laatste nieuwsberichten en informatie weergeven, maar ook publiciteit uit het winkelcentrum tonen.
Stephan Paridaen, President van de Media en Entertainment divisie bij Barco: "Hiermee verleggen we nog maar eens de grenzen van de technologie en laten we zien dat alles overal kan met Barco." "Het Dubai winkelcentrum is ongetwijfeld een belangrijke mijlpaal in onze lange geschiedenis van professionele visualisatie. Dat we Emaar tot onze klanten mogen rekenen en dat we deelnemen aan dit project van wereldklasse op de meest prestigieuze vierkante kilometer ter wereld, betekent een echte doorbraak in de snelgroeiende markt voor creatieve visualisatie in het Midden-Oosten."
Om een unieke en versterkte winkelervaring te bieden, werkt Barco samen met SPL Integrated Solutions, een van de toonaangevende AV-systeemintegratoren in de VS.
Over Barco
Barco, een internationaal bedrijf met hoofdzetel in Kortrijk, ontwerpt en ontwikkelt visualisatieproducten voor verscheidene professionele markten. Barco heeft eigen vestigingen voor Sales & Marketing, Customer Support, Onderzoek & Ontwikkeling en Productie in Europa, Noord-Amerika en Zuidoost Azië.
Voor het boekjaar 2005 zette Barco een netto omzet neer van 712,0 miljoen euro.
De gewone aandelen van Barco zijn genoteerd op Brussels/Euronext. Barco maakt deel uit van de BEL 20 en de Next 150. Informatie over de aandelen is te verkrijgen op Bloomberg onder het symbool BAR BB en op Reuters onder BARBt.BR.
© Copyright 2006 Barco - Mag enkel door de professionele pers gereproduceerd worden
For more information, please contact
JP Tanghe
Vice President Barco
President Corporate Communication & Investors Relations
Barco nv
Phone:+32 56 26 23 22
Fax:+32 56 26 22 62
jp.tanghe@barco.com