Ingezonden persbericht


Persbericht


---

Wehkamp.nl trapt outdoor campagne af in metro

Amsterdam, 23 oktober 2006

's Lands grootste thuiswinkel Wehkamp.nl trapt vandaag haar outdoor campagne af in gratis dagblad Metro door het plaatsen van vier verschillende achterpagina's. Deze vier achterpagina's zijn identiek aan de vier verschillende abri's van de outdoor campagne van Wehkamp.nl die vanaf morgen landelijk wordt uitgerold.

Algemeen directeur en uitgever van Metro Silvio de Groot reageert: "Dat er een synergetisch effect tussen dagbladen en buitenreclame is, lijkt mij duidelijk. Met de achterpagina van Metro bereik je niet alleen de directe lezer maar ook de personen in zijn of haar directe omgeving. En doordat je Metro uit een van de displays meeneemt en rondreist, kun je spreken van een 'moving abri' met een oplage van 500.000 exemplaren. Wehkamp.nl heeft dit goed gezien en het ons niet makkelijk gemaakt door meteen met vier verschillende achterpagina's te komen. Door middel van een split-run konden wij dit mogelijk maken."

Marieke Peters, Programmanager Mass Communication van Wehkamp.nl: "De lingerieweken op Wehkamp.nl worden ingeluid door een uitgebreide abri campagne gedurende de laatste twee weken van oktober. Om deze lingerieweken nog meer te ondersteunen hebben wij wederom de samenwerking met Metro opgezocht. Ook deze keer zijn wij meer dan tevreden over het resultaat."


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 500.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald's vestigingen, 160 grote postkantoren, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, universiteiten en scholen. De 1.664.000 lezers (NOM Print Monitor 2006-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 69 edities in 21 landen in 19 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 18,5 miljoen mensen Metro.