Subaru wint zes jaar achtereen AutoWeek Tevredenheidstrofee
(10/18/2006)
Met nogmaals een eerste plaats in de SUV-klasse voor de Forester heeft
Subaru haar prijzenkast met AutoWeek Tevredenheidstrofeeën wederom
aangevuld. Na het zesde achtereenvolgende jaar dat Subaru in de
prijzen is gevallen, betekent dit inmiddels het twaalfde exemplaar van
deze AutoWeek-trofee.
Behalve de eerste positie voor de Forester werden dit jaar eervolle
derde plaatsen in de Compacte Middenklasse en Middenklasse toegekend
aan respectievelijk de Subaru-modellen Impreza en Legacy.
Bijna 9.500 bezitters van autoâs van bouwjaren 2004 en 2005 vulden dit
jaar op de website van AutoWeek een uitgebreide enquête in. Onder
auspiciën van het onafhankelijke marktonderzoekbureau Trendbox werden
alle resultaten verwerkt en bleek dat Subaru, óók in de nieuwe opzet
van de jaarlijkse lezersenquête, winnaar te zijn! Zo liet de Subaru
Forester in de SUV-klasse de Toyota RAV4, Volvo XC90, Nissan X-Trail,
Hyundai Tucson en de Kia Sportage achter zich. Met een indexscore van
liefst 105.7 werd de Forester in deze klasse de onbetwiste nummer 1.
Zowel in de Compacte Middenklasse als in de Middenklasse bleek de
klantentevredenheid onder Subaru-rijders onverminderd hoog. In beide
klassen was er zelfs een fiere Top 3-notering voor de Subaruâs
weggelegd, respectievelijk voor de Impreza en de Legacy.
Alle deelnemende autoâs werden door consumenten beoordeeld op de
factoren Betrouwbaarheid, Rijprestaties, Uiterlijk, Comfort en Kosten.
Het verheugt de Subaru-organisatie uiteraard zeer dat (ook) de
2006-editie van deze publieksprijs weer zorgde voor uitbreiding van
Subaruâs prijzenkast en Subaru Benelux ziet dit als een groot
compliment, zowel met betrekking tot de producten als tot de
dienstverlening door de officiële Subaru 6 Sterren Dealers.
AutoRai