Infomedics kiest Covide VoIP voor haar Callcenter
Almere-Barneveld, 17 oktober 2006 - Infomedics, een snel groeiende factoring- en clearing organisatie in Nederland, heeft voor haar nieuwe callcenter gekozen voor de VoIP-telefooncentrale van Covide. Nà S&L Zorg in Roosendaal is Infomedics daarmee de tweede omvangrijke speler in de zorgsector, die kiest voor Covide.
Infomedics is in 2000 opgericht door Sweder van Wijnbergen en Robert de Hoog. Doel was een verlaging van de administratieve lasten voor zorgaanbieders door gebruik te maken van innovatieve technieken en processen. Anno 2006 is Infomedics de snelst groeiende factoring- en clearing organisatie in Nederland met meer dan 3.000 deelnemers, merendeels werkzaam in de mondzorg. Bij zoveel facturen (duizenden per dag) kan een professionele dienst om adequaat vragen te beantwoorden van klanten niet uitblijven. Een callcenter waar de beller door simpelweg zijn clientnummer in te voeren naar de juiste medewerker wordt doorgesluist.
Maar daar houdt het bij Infomedics niet op. Bij het doorschakelen worden via de gekoppelde telefooncentrale ook de juiste klantgegevens voor de betreffende medewerker gereed gezet. Hierdoor worden vele kostbare minuten gewonnen. Tijd die pure winst is voor Infomedics, maar ook een voelbare klantvriendelijkheid bewerkstelligt.
Algemeen directeur Ad Rietberg zegt "Het was mij al snel duidelijk, dat een Voice over IP telefooncentrale veel extra's te bieden zou kunnen hebben en in elk geval veel gemakkelijker zou kunnen worden gekoppeld aan databases. Covide bleek bereid en in staat om op onze wensen in te spelen. Bijzonder succesvol zelfs en tegen uitzonderlijk lage kosten."
In het geval van Infomedics is gekozen voor een zogenaamde hybride oplossing. Daardoor is VoIP-telefonie geïntegreerd met telefonie via het "gewone" netwerk van KPN. In de telefooncentrale werken VoIP en ISDN30 probleemloos samen. De door Covide geleverde centrale biedt standaard ook de mogelijkheid van een uitgebreid dialplan en voicerecording. Beide voor een callcenter onmisbare functionaliteit.
Na S&L Zorg in Roosendaal - waar Covide VoIP-centrales door Logica CMG werden geïnstalleerd - is Infomedics in korte tijd de tweede omvangrijke speler in de zorgsector, die kiest voor een op de opensource Asterisksoftware en standaard hardware gebaseerde Covide VoIP-telefooncentrale. Covide laat in een reactie weten te hopen, dat hiermee een trent is gezet. "Waarom zouden immers instanties en organisaties in en rond de Zorgsector nog meer geld blijven uitgeven dan nodig?" laat het Barneveldse softwarehuis weten.
---
Infomedics vindt u via http://www.infomedics.nl
Covide Virtueel Kantoor via http://www.covide.nl