Gemeente Tiel


Gemeentelijk loket Wonen Welzijn & Zorg in Tiel

Eind september is in Tiel het loket Wonen Welzijn & Zorg van start gegaan. Bij dit gemeentelijke loket kunnen inwoners van de gemeente Tiel terecht voor informatie en advies over producten en diensten op het gebied van (aangepast) wonen, welzijn en zorg.

Het verzorgen van informatie en advies is één van de nieuwe taken voor de gemeente die voortvloeien uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Al voor de komst van de Wmo zijn in Tiel de eerste stappen gezet op weg naar één loket voor informatie en advies over wonen, welzijn en zorg. De gemeente wil met het loket de toegankelijkheid en transparantie van voorzieningen vergroten en voorkomen dat inwoners van de ene naar de andere instantie worden gestuurd. In het loket Wonen Welzijn & Zorg werkt de gemeente samen met de volgende instellingen:
Stichting Thuiszorg en Maatschappelijk werk Rivierenland (STMR), Stichting Zorgcentra Rivierenland (SZR), MEE Gelderse Poort, Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ), woningcorporaties SCW en SVT en Welzijnsorganisatie Mozaïek.

Eén loket, drie verschijningsvormen
Inwoners van de gemeente Tiel kunnen zowel telefonisch als persoonlijk terecht bij het loket Wonen Welzijn & Zorg voor informatie en advies. De gemeente heeft er voor gekozen de realisatie van het loket aan te besteden. STMR/SZR heeft de opdracht gekregen om het loket operationeel te maken. Naast dit zogenaamde fysieke en telefonische loket, kent het loket ook een digitale variant, die te bereiken is via de gemeentelijke website, www.tiel.nl. Dit is vooralsnog een digitale sociale kaart waarop inwoners en andere belangstellenden het aanbod van voorzieningen kunnen bekijken. Het is de bedoeling dat het loket zich ontwikkelt tot een zorgportaal waar het ook mogelijk zal zijn om voorzieningen en zorg aan te vragen bij de verschillende aanbieders.

Loket in ontwikkeling
Het gemeentelijke loket Wonen Welzijn & Zorg is een nieuw loket. De samenwerkende partners zijn allen instellingen en organisaties die op dit moment al informatie, advies en ondersteuning bieden op het gebied van (aangepast) wonen, welzijn en zorg. Met elkaar gaan zij er voor zorgen dat het complexe veld van mogelijkheden op een centrale manier toegankelijk wordt en blijft. In de praktijk zal het loket zich de komende maanden en jaren verder ontwikkelen. Niet alleen wat betreft de dienstverlening, maar ook door de samenwerking met andere instellingen en organisaties uit te breiden.

Contactgegevens
Het Loket Wonen Welzijn & Zorg is voor bezoekers geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. Telefonisch kan contact opgenomen worden tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer (0344) 68 06 80.

Bezoekadressen:

* Siependaallaan 1

* Wadenoijenlaan 351

Wegwijzerbordjes wijzen bezoekers op beide locaties de weg.

Op de locatie Siependaallaan is gedurende de openingstijden altijd een loketmedewerker aanwezig. Op de locatie Wadenoijenlaan staat een informatiezuil. Via deze zuil kunnen bezoekers contact leggen met de loketmedewerker op de andere locatie.
www.tiel.nl, klik op de knop loket WWZ.