Gemeente Tiel
Gemeentelijk loket Wonen Welzijn & Zorg in Tiel
Eind september is in Tiel het loket Wonen Welzijn & Zorg van start
gegaan. Bij dit gemeentelijke loket kunnen inwoners van de gemeente
Tiel terecht voor informatie en advies over producten en diensten op
het gebied van (aangepast) wonen, welzijn en zorg.
Het verzorgen van informatie en advies is één van de nieuwe taken voor
de gemeente die voortvloeien uit de Wet maatschappelijke ondersteuning
(Wmo). Al voor de komst van de Wmo zijn in Tiel de eerste stappen
gezet op weg naar één loket voor informatie en advies over wonen,
welzijn en zorg. De gemeente wil met het loket de toegankelijkheid en
transparantie van voorzieningen vergroten en voorkomen dat inwoners
van de ene naar de andere instantie worden gestuurd.
In het loket Wonen Welzijn & Zorg werkt de gemeente samen met de
volgende instellingen:
Stichting Thuiszorg en Maatschappelijk werk Rivierenland (STMR),
Stichting Zorgcentra Rivierenland (SZR), MEE Gelderse Poort, Centrum
Indicatiestelling Zorg (CIZ), woningcorporaties SCW en SVT en
Welzijnsorganisatie Mozaïek.
Eén loket, drie verschijningsvormen
Inwoners van de gemeente Tiel kunnen zowel telefonisch als persoonlijk
terecht bij het loket Wonen Welzijn & Zorg voor informatie en advies.
De gemeente heeft er voor gekozen de realisatie van het loket aan te
besteden. STMR/SZR heeft de opdracht gekregen om het loket
operationeel te maken. Naast dit zogenaamde fysieke en telefonische
loket, kent het loket ook een digitale variant, die te bereiken is via
de gemeentelijke website, www.tiel.nl. Dit is vooralsnog een digitale
sociale kaart waarop inwoners en andere belangstellenden het aanbod
van voorzieningen kunnen bekijken. Het is de bedoeling dat het loket
zich ontwikkelt tot een zorgportaal waar het ook mogelijk zal zijn om
voorzieningen en zorg aan te vragen bij de verschillende aanbieders.
Loket in ontwikkeling
Het gemeentelijke loket Wonen Welzijn & Zorg is een nieuw loket. De
samenwerkende partners zijn allen instellingen en organisaties die op
dit moment al informatie, advies en ondersteuning bieden op het gebied
van (aangepast) wonen, welzijn en zorg. Met elkaar gaan zij er voor
zorgen dat het complexe veld van mogelijkheden op een centrale manier
toegankelijk wordt en blijft. In de praktijk zal het loket zich de
komende maanden en jaren verder ontwikkelen. Niet alleen wat betreft
de dienstverlening, maar ook door de samenwerking met andere
instellingen en organisaties uit te breiden.
Contactgegevens
Het Loket Wonen Welzijn & Zorg is voor bezoekers geopend van maandag
tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. Telefonisch kan contact
opgenomen worden tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer (0344) 68
06 80.
Bezoekadressen:
* Siependaallaan 1
* Wadenoijenlaan 351
Wegwijzerbordjes wijzen bezoekers op beide locaties de weg.
Op de locatie Siependaallaan is gedurende de openingstijden altijd een
loketmedewerker aanwezig. Op de locatie Wadenoijenlaan staat een
informatiezuil. Via deze zuil kunnen bezoekers contact leggen met de
loketmedewerker op de andere locatie.
www.tiel.nl, klik op de knop loket WWZ.