AutoRai

De Peugeot 607 zet de (dubbele) turbo in

(10/6/2006)
De Peugeot 607 heeft sinds zijn introductie al velen weten te verleiden door zijn elegante, subtiele styling en zijn innovatieve techniek, met name door de wereldpremière van het roetfilter. Dat is door de jaren heen steeds zo gebleven, door zijn tijdloze vormgeving en een uitgebreide uitrusting: elektrisch bediende kofferklep, zijairbags achterin, "Bluetooth" handsfreeset, automatisch dimmende spiegels, en sinds de laatste 18 maanden de 2.7 l V6 HDiF met 204 pk, in combinatie met een autoadaptieve 6-traps automaat met sequentiële bedieningsmogelijkheid.

Dit wordt nu nog verder uitgebreid met de introductie van een nieuwe motor (die overigens sinds kort ook in de 407 leverbaar is): de 2.2 l HDiF-motor met dubbele turbo, die een vermogen van 170 pk levert en de vierde fase is in de samenwerking tussen PSA Peugeot Citroën en Ford Motor Company.

De eerste 4-cilinder diesel ter wereld met een dubbele, sequentiële turbocompressor die zorgt voor uitstekende rijeigenschappen, met name omdat de motor altijd een hoog koppel levert.

Door deze moderne, krachtige, zuinige en schone motor kan de 607 zijn plaats in dit felbevochten segment behouden. Inmiddels rijden er meer dan 150.000 exemplaren van de 607 rond en dankzij de introductie van deze nieuwe motor zal de auto nieuwe klanten kunnen overtuigen. In Europa wordt bijna 85% van alle 607's geleverd met een dieselmotor.

De nieuwe motor is leverbaar als 607 Pack incl. o.a. halflederen bekleding en radio/telefoon/CDwisselaar/navigatie met kleurenscherm vanaf EUR 48.650,- en als 607 Executive met volleder, Xénonlampen, gelaagde zijruiten, parkeerhulp ook vóór, alarm en JBLspeakers met 8x28W versterker voor EUR 53.350,-.