Persbericht
XEROX KONDIGT OVERNAME VAN XMPie AAN;
OVERNAME VAN $54 MILJOEN VERSTERKT LINK TUSSEN GEPERSONALISEERD PUBLICEREN, DIGITAAL DRUKKEN EN WEBMARKETING
Eén-op-één software stimuleert gebruik digitale persen en verhoogt respons
cross-media campagnes
Breukelen, 5 oktober 2006 - Voortbouwend op de sterke groei van
gepersonaliseerd afdrukken en multimedia direct marketing, is Xerox
overeengekomen het softwarebedrijf XMPie over te nemen voor $54 miljoen.
XMPie is een toonaangevend leverancier van variabele informatie software die
gepersonaliseerde cross-media marketingprogramma's mogelijk maakt. Deze
XMPie software combineert communicatiemethoden zoals digitaal gedrukte
direct mail, Internet, e-mail, SMS en andere methoden met elkaar.
Doelstelling daarbij is om klanten te bereiken met op maat gemaakte
marketingmaterialen die relevant zijn voor de individuele ontvanger en die
daardoor hogere responscijfers opleveren. XMPie maakt complexe multi-wave
cross-mediale marketing campagnes met een zeer korte doorlooptijd mogelijk.
De overname is van strategisch belang voor Xerox en ondersteunt haar positie
als marktleider op het gebied van digitaal drukken, workflow-automatisering
en personalisatie van drukwerk.
XMPie, dat gevestigd is in New York, is gespecialiseerd in software die
grafisch ontwerpers, marketingorganisaties en grafimediabedrijven in staat
stelt (sterk) gepersonaliseerde marketingmaterialen te creëren, inclusief
informatie en afbeeldingen op basis van koopvoorkeuren en persoonlijke
interesses. Naast het maken van gerichte gedrukte communicatie, zoals
brochures, direct mail en catalogi, kan de XMPie software automatisch
gepersonaliseerde websites genereren waar informatie staat die specifiek
voor hen is samengesteld. Of via een e-mail of SMS bericht precies op tijd
op de hoogte brengen van een bepaalde voor de ontvanger relevante
activiteit. Deze geïntegreerde marketingcampagnes worden gedrukt op
digitale afdruksystemen, zoals de Xerox iGen3® , de momenteel in de Direct
Marketing wereld meest gebruikte digitale kleurenpers voor het produceren
van hoogkwalitatieve marketingmaterialen op maat.
"Een paar prachtige voorbeelden van de mogelijkheden van XMPie vind ik zelf
de recente DM actie voor onze eigen Momentum seminars, waar we 13.000 mensen
persoonlijk hebben bereikt en waarvoor de vele respondenten zich via hun
persoonlijke (XMPie) website hebben ingeschreven", zegt Alan Charnley,
General Manager Xerox (Nederland) BV. "Een ander prachtig XMPie voorbeeld is
die van telecombedrijf The Carphone Warehouse, waar de afgelopen maanden
rond 60.000 kopers van een mobiele telefoon een volledig gepersonaliseerd
informatieboekje in combinatie met een persoonlijke website ontvingen. Met
als resultaat een enorme, positieve response van haar klanten en veel cross
selling."
De markt voor het afdrukken van variabele informatie, die voor het
personaliseren van toepassingen afhankelijk is van software zoals XMPie, zal
zich volgens onderzoeksbureau InfoTrends in de V.S. naar verwachting binnen
een paar jaar verdriedubbelen van $5,3 miljard in 2004 tot $16,6 miljard in
2009. Dit dankzij een jaarlijks groeipercentage van maar liefst 26 procent.
"Als grootste wederverkoper van XMPie bedient Xerox al geruime tijd de
groeiende vraag van klanten naar variabele informatie software, geïntegreerd
met haar grote portfolio aan digitale afdruksystemen, Internet- en
e-mail-applicaties om krachtige marketingprogramma's te creëren", aldus
Ursula Burns, president van Xerox Business Group Operations. "Door middel
van deze overname brengen wij onze kennis van databeheer samen met de
kwaliteit van digitaal afdrukken om daarmee de meest optimale oplossingen
voor multimedia marketingcampagnes te bieden."
Het XMPie softwarepakket is compatible met de op industriestandaarden
gebaseerde ontwerpsoftware van Adobe Systems Inc., zoals de Adobe Creative
Suite. XMPie kan websites op maat ontwikkelen voor online aankopen en één
database gebruiken om zowel drukwerk als Internetpagina's te genereren,
alsmede responscijfers en Internetverkeer bijhouden om de doeltreffendheid
en winstgevendheid van marketingcampagnes te meten.
De prijswinnende beeldpersonalisatiesoftware van XMPie, uImageTM genaamd,
helpt marketingmedewerkers de mogelijkheden van personalisatie te vergroten
door zeer opvallende gepersonaliseerde beelden en foto's in documenten op te
nemen, zoals op omslagen van tijdschriften, in direct mail, kinderboeken,
kalenders en reisbrochures. Met XMPie uImageTM kan allerlei beeldmateriaal
heel verrassend gemanipuleerd en gepersonaliseerd worden, bijvoorbeeld door
de naam van de ontvanger van een mailing op bijzondere wijze te verwerken in
foto's van ramen, straatnaamborden, kleding, gebouwen, auto's en andere
voorwerpen. Doelstelling is dat de ontvanger van de mailing zich heel
persoonlijk benaderd voelt en dus eerder zal responderen dan op een mailing
zonder een dergelijk opvallend gepersonaliseerd beeld.
XMPie, dat werd opgericht in 2000 en werd gefinancierd door Jerusalem
Venture Partners, is een wereldwijd opererend bedrijf met ongeveer 60
werknemers. Het hoofdkantoor van XMPie zal in New York gevestigd blijven en
de onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteit in Netanya, Israël. Naar
verwachting zal de meerderheid van de werknemers van XMPie in dienst treden
van Xerox.
De volledig contante overname van XMPie door Xerox zal naar verwachting in
de komende 30 dagen worden voltooid, afhankelijk van wettelijke goedkeuring
en de gewoonlijke overnamedetails.
Via haar overnamestrategie identificeert Xerox succesvolle bedrijven in
nichemarkten die passen bij de toewijding van Xerox aan producten op het
gebied van innovatie, gepersonaliseerde service en documentenbeheer. XMPie
is de tweede overname van Xerox van dit jaar. In juli nam Xerox Amici LLC
over, een toonaangevend leverancier van diensten op het gebied van
elektronische opsporing, die hoofdzakelijk rechtszaken en de wetshandhaving
ondersteunt.
--- einde persbericht ---
Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een
uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede
bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een
drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor
productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met
inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document
outsourcing.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het
Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre
Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.
Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en
productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun
respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties,
mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten
kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
---
---
Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk
op www.xerox.nl.
Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 -
255 770,
email: patty.dejong@xerox.com
VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05, email:
hav@verkroostpr.nl