RFID Experience Center vernieuwd
Initiatief van Capgemini, Sap, Vanderlande en Intel trok al ruim 150
bezoekers.
Publicatiedatum 4 October 2006
Het RFID Experience Center, een initiatief van Capgemini, SAP,
Vanderlande en Intel, is vernieuwd. Het centrum, waar klanten in een
drie uur durende sessie inzicht kunnen krijgen in de toepassing van
RFID-technologie in hun supply chain, beschikt nu over de laatste
stand der techniek op RFID-gebied. Het RFID Experience Center toont
eens te meer aan dat de mogelijkheden van RFID enorm zijn. Sinds april
2005, toen het Center werd geopend bij Vanderlande Industries, hebben
ruim 150 bedrijven in het Experience Center kunnen ondervinden wat de
toepassing van RFID in hun specifieke situatie op kan leveren.
Vernieuwde techniek
In het Center wordt nu de nieuwste GEN2-technologie toegepast.
Hierdoor is de leessnelheid fors verhoogd, en kan de correcte
uitlezing van tags worden gegarandeerd. Daarnaast is de RFID Managed
Network-toepassing van Intel ingevoerd. Het wordt hiermee mogelijk
meerdere readers op afstand te beheren en aan te sturen. Binnen
logistieke operaties kunnen zo meerdere RFID-opstellingen tegelijk en
centraal worden beheerd. Software van noFilis zorgt hierbij voor
correcte aansturing. Het RFID Experience Center toont ten slotte ook
een nieuwe handheld-applicatie, waarmee de magazijnmedewerker direct
kan zien of zijn handelingen in het magazijn correct in het systeem
worden verwerkt.
Het vernieuwde RFID Experience Center toont aan dat de technologie
klaar is om in grootschalige operaties te worden toegepast.
Over Capgemini
Capgemini, een van de meest toonaangevende aanbieders van consulting-,
technology- en outsourcingdiensten ter wereld, werkt op een unieke
manier samen met zijn klanten. Deze werkwijze noemt Capgemini de
"Collaborative Business Experience". Door zich te richten op
gezamenlijk succes en het behalen van aantoonbare toegevoegde waarde
helpt Capgemini
bedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe groeistrategieën, het
optimaal benutten van de mogelijkheden van technologie, en te groeien
als gevolg van een krachtige samenwerking. Capgemini heeft wereldwijd
ongeveer 61.000 medewerkers in dienst en realiseerde in 2005 een omzet
van 6,9 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines,
vestigingen en onderzoek is te vinden op www.nl.capgemini.com.
About Intel® Solution Services
Intel® Solution Services is Intel Corporation's worldwide professional
services organization, helping companies capitalize on the full value
of Intel® architecture through consulting focused on architecture
transitions. Intel Solution Services uses its foremost expertise in
Intel architecture and next-generation technologies to design
cost-effective, cutting-edge solutions to complex business challenges.
We combine our architecture expertise, state-of-the-art facilities,
and strong industry alliances to help businesses get the most out of
their information technology investments. Intel Solution Services
gives its enterprise clients the confidence to innovate.
Intel, Intel® Solution Services are trademarks or registered
trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United
States and other countries. All other marks are the property of their
respective owners. For more information about Intel® Solution
Services, visit www.intel.com/go/intelsolutionservices. Copyright ©
2006 Intel Corporation
EINDE PERSBERICHT