Half miljoen bezoekers op Campina Melkschuim Website


Al na drie weken doelstelling behaald

OUD GASTEL, 20061003 -- Slechts drie weken na de lancering van de website www.opdekoffiebijfrans.nl heeft Campina de bezoekers-doelstelling van 500.000 bezoekers behaald. De website waarin Frans Bauer een hoofdrol speelt, trekt dagelijks tussen de 30.000 en 35.000 bezoekers.

Richard Roolvink reageert namens Campina: `Natuurlijk hoopten wij op een goede ontvangst van deze campagne, maar toch zijn we verrast door de snelheid waarmee de enorme bezoekersaantallen zijn bereikt. De populariteit van Frans en het innovatieve gehalte van de campagne leiden tot heel veel positieve reacties uit de markt. Consumenten sturen ons zelfs complimenten! Dit draagt in belangrijke mate bij aan het verkrijgen van de nodige bekendheid voor de nieuwe Campina Melkschuim propositie. Het einde is nog lang niet in zicht, want we starten voor de kerstperiode met een tweede offensief.'

Ook het Virale Marketingbureau Viral Creations, dat pas sinds mei 2006 bestaat, is gelukkig met de resultaten. Jurgen Swaans & Carlo Haerens: `Virale marketing is een relatief nieuwe tak van sport met andere spelregels. Anders dan bij de traditionele media is de betrokkenheid van de consument op internet hoog en de kwaliteit van het contact groot. Je wordt direct afgerekend als je boodschap niet de juiste is.'

Voor de introductie van Campina Melkschuim werd een virale campagne ontwikkeld waarbij een film, productdemonstratie en een unieke Schuim Shooter game met Frans Bauer worden gecombineerd op één website. Om de impact van de film te verhogen, worden persoonlijke elementen, zoals naam en foto, van zowel verzender als ontvanger gebruikt. `Mensen zijn verrast te zien dat ze een rol spelen in de nieuwste Frans Bauer commercial.'
Ook in het Schuim Shooter spel staat de virale component centraal; spelers dagen elkaar massaal uit de hoogste score te verbeteren. Het spel is inmiddels meer dan 30.000 keer gespeeld.

Naast het virale effect van het doorsturen van de film wordt de campagne significant versterkt door gebruik te maken van andere mediakanalen. Het PR-bureau HarverPro zorgde voor gratis publiciteit in tijdschriften en dagbladen met een totale oplage van 1,5 miljoen en verspreidde diverse persberichten op het internet. Frans Bauer zorgde zelf voor veel publiciteit door het vermelden van de website op radio en televisie.





Ingezonden persbericht