Harry Dekker machtigste in sponsorland

Sponsor magazine

PERSBERICHT

Amstelveen, 3 oktober 2006: Harry Dekker van Unilever is door Sponsor Magazine uitgeroepen tot de meest machtigste man in sponsoring.

'Unilever is al jarenlang voorloper als het gaat om de ontwikkeling en inzet van innovatieve sponsoringconcepten', aldus Sponsor Magazine. Met veel prijswinnende cases zoals Life & Cooking, Robijn Fashion Awards, Glorix en de Parade en Rexona en Idols. Het toch al imposante sponsorportfolio werd afgelopen jaar uitgebreid met het sponsorschap van NOC-NSF. Ook daar heeft het bedrijf zich met al haar kracht en professionalisme in vastgebeten. Als media directeur bij Unilever is Harry Dekker volgens het vakblad 'de grote initiator en stimulator van de vele projecten'. 'Dekker is de vertegenwoordiger van een concern dat sponsoring niet alleen ziet als thematiek voor opvallende marketingcommunicatie, maar ook de zo noodzakelijke durf heeft om te innoveren', geeft Sponsor Magazine bovendien als motivatie voor de eerste plaats. Het is de vijfde keer dat Sponsor Magazine een lijst van machtige mensen in sponsoring samenstelt.

De nummer 1 van vorig jaar, Chris Woerts (destijds Eredivisie CV, nu Feyenoord), moet dit jaar genoegen nemen met een achtste plaats.
In de top 3 staan verder de bekende sponsorgezichten Marcel Beerthuizen (TBWA/Brand Experience Company) en Henri van der Aat (Trefpunt).

Hoogste binnenkomer in de lijst is MM&MO-oprichter en voorzitter van het NIMA Alfred Levi. Verdwenen uit de lijst is onder andere minister van Justitie Piet Hein Donner ('liet sponsoring gelukkig met rust in 2006']). Er staan twee vrouwen in de lijst: Heleen Crielaard, sponsor manager bij Rabobank Nederland, en Marischka Leenaers, van het adviesbureau LeenaersVerloop.

Sponsor Magazine komt tot de conclusie dat het grootste deel van de lijst bestaat uit een vaste kern: mannen die al jarenlang actief zijn, belangrijke posities bekleden en toonaangevend zijn in de ontwikkelingen. Maar het blad signaleert ook dat juist in de laatste tijd jonge, ambitieuze mensen nieuwe posities in de markt hebben ingenomen. 'Maar hun daden zijn vooralsnog te pril om van daadwerkelijke invloed te kunnen spreken.'