Verzekeraar TVM blij met nieuwe dode-hoek-campagne
Tvm verzekeringen
TVM verzekeringen blij met dode hoek campagne
NIJKERK TVM verzekeringen is als grootste transportverzekeraar van de Benelux blij met de
campagne 'Blijf uit de buurt van de dode hoek'. Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat
heeft deze campagne vandaag gelanceerd tijdens de jaarlijkse manifestatie 'Ridders van de
Weg' in Nijkerk.
'Jonge fietsers en bromfietsers zijn een vaak kwetsbare groep in het verkeer. Het is goed
om juist die groep opnieuw indringend te wijzen op de noodzaak van een goed samenspel
tussen vrachtverkeer en fietsers en scooterrijders.', zegt president-directeur mr. Arjan
Bos in een eerste reactie. De topman van TVM verzekeringen wijst erop dat de
transportsector de afgelopen jaren miljoenen heeft geïnvesteerd in
veiligheidssystemen om dodehoekongevallen te voorkomen. 'Natuurlijk zijn de fietser en de
scooterrijder altijd de zwakste verkeersdeelnemer, maar we moeten voorkomen dat bij dit
soort vaak ernstige ongevallen met veel persoonlijk leed, de transportsector alleen als
schuldige wordt aangewezen. Ik weet dat bedrijven die regelmatig binnen de bebouwde kom
rijden veel in veiligheid hebben geïnvesteerd de afgelopen jaren en alleen al als
TVM verzekeringen hebben we al honderden speciale chauffeursbijeenkomsten georganiseerd
om de chauffeurs op alle risico's te wijzen en preventieadviezen te geven. We steunen ook
van harte de experimenten met zichtcamera's en andere veiligheidsvoorzieningen.' Arjan Bos
vindt wel dat ook andere verkeersdeelnemers zich meer bewust moeten worden van alle
risico's in het stadsverkeer. 'De transportsector kan het probleem van de
verkeersongevallen in vooral de binnensteden niet alleen oplossen.'