Ingezonden persbericht
De VARA-consumentenwebsite van Kassa heeft een Prix Italia in de wacht gesleept. Eerder op de dag bleken het radiodrama Lee de Forest (NPS) het verfilmde theaterdrieluik Valse Wals van de AVRO al succesvol met een Prix Italia. Het gelijknamige prestigieuze festival wordt dit jaar in Venetië gehouden.
De jury sprak haar waardering uit voor deze VARA-website omdat het een voorbeeld is van een `next generation website (Web 2.0), met een goed werkende combinatie van web, radio en tv terwijl de publieke waarden en onafhankelijke benadering het hart blijven vormen. Ook maakt de site krachtig gebruik van de expertise van de eigen bezoekers en`helpt het mensen anderen te helpen. Daarnaast roemde de jury de navigatie, toegankelijkheid en het innovatieve gebruik van de techniek.
De kassa-website heeft een vaste `community` van 60.000 leden en
1.2 miljoen unieke bezoekers per maand.
Dit bericht is een kleine correctie op het persbericht van vanochtend waarin werd vermeld dat de Kassa-website een tweede plaats had behaald.
---- --