Ingezonden persbericht


CCV trekt klacht in over radiocommercial Volkswagen Touran

Volkswagen maakt de symbolische 1 eurocent over aan CCV via de mobiele PINautomaat

Arnhem, 29 september 2006 - CCV, marktleider op het gebied van elektronische betaalsystemen, heeft haar klacht ingetrokken bij de Reclame Code Commissie aangaande de radiocommercial van de Volkswagen Touran, nu Volkswagen Nederland als ludieke actie een eenmalige boete van ¤ 0.01 over heeft gemaakt aan CCV via een PINbetaling in een Volkswagen Touran.

Deze betaling vond plaats bij Volkswagen importeur Pon's Automobielhandel in Leusden.

CCV diende onlangs een 'klacht' in bij de Reclame Code Commissie. De radiocommercial van de personenwagen Volkswagen Touran zou namelijk in strijd zijn met artikel 2 en 7 van de algemene Nederlandse Reclame Code. In deze artikelen wordt vermeld dat reclames in overeenstemming moeten zijn met de waarheid en niet misleidend mogen zijn.

In de commercial wordt gezegd dat het in de Volkswagen Touran niet mogelijk is om PIN- en chipapparatuur aan te sluiten op de sigarettenaansteker in deze personenwagen. Volkswagen probeert in haar commercial zo de nadruk te leggen op alle positieve kenmerken van de Touran en de draak te steken met extreme onmogelijkheden in de personenauto, waar de consument hoogstwaarschijnlijk toch geen behoefte aan heeft. "Je zoekt in reclame toch altijd enige overdrijving. In dit geval was onze commercial voor de Volkswagen Touran in letterlijke zin geen overdrijving, want zoals nu blijkt, kan in de Touran wel worden gePINd en gechipt", aldus Wim de Ruiter, marketingcommunicatie manager bij Volkswagen. CCV stelde namelijk als reactie op de radiocommercial van de Volkswagen Touran dat deze personenwagen beter is dan Volkswagen zelf beweert. Het is echter al jaren mogelijk om de mobiele PINautomaat van CCV, waarmee kan worden gePINd en gechipt, aan te sluiten op de sigarettenaansteker in alle auto's. De ambulante handel gebruikt de sigarettenaansteker bijvoorbeeld ook vaak om de mobiele PINautomaat op te laden.

CCV zou haar klacht bij de Reclame Code Commissie weer intrekken als de directie van Volkswagen Nederland bereid zou zijn tot een ludieke actie, waarin een eenmalige boete van 1 eurocent overgemaakt zou worden aan CCV via een PINbetaling in een willekeurige Volkswagen Touran. Volkswagen Nederland betaalde bij importeur Pon's Automobielhandel dan ook symbolisch de 1 eurocent aan CCV via haar mobiele PINautomaat.

"Wij vinden dit een leuke ludieke actie en hebben graag dit symbolische gebaar gemaakt, waardoor de klacht nu is ingetrokken door CCV", aldus Wim de Ruiter.

Over CCV

CCV is een internationaal opererende organisatie met dochterondernemingen in Europa. Het bedrijf is specialist op het gebied van PINautomaten, verwerking en autorisatie van financiële en loyalty transacties en het ontwikkelen en beheren van loyalty en klantenkaartsystemen. Op basis van geavanceerde technologie biedt CCV zowel standaardproducten als klantspecifieke oplossingen. De benodigde hard- en software wordt in eigen beheer ontwikkeld. CCV beschikt over een tweede computercentrum dat zorgt voor een naadloze switch tijdens calamiteiten. Een eigen Service Center en een landelijk opererende 24-uurs serviceorganisatie waarborgen een hoog serviceniveau. CCV is gevestigd in Arnhem en opgericht in 1967.

Voor meer informatie over CCV kunt u contact opnemen met:

Text 100 Public Relations

Liesbeth Kramer

T (020) 530 43 49

M (06) 46041626

E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl



Ingezonden persbericht