Ingezonden persbericht

Experian breidt datakwaliteitsdiensten uit met Human Inference Software

Overeenkomst verhoogt de waarde van serviceaanbiedingen

Arnhem, Den Haag, 29 september 2006 - Consumenteninformatiebureau Experian Nederland gaat software van Human Inference gebruiken voor het verder ontwikkelen van haar serie datakwaliteitsproducten. Door toevoeging van deze software breidt Experian tevens haar datakwaliteitsoplossingen uit. De toevoeging betreft de producten HIquality Name en HIquality Identify van Human Inference.

Experian zal de software gebruiken voor het verder optmaliseren van de verhuis-, naamvalidatie- en telefoon-databases van het online dataopschonings-product Intact, maar kan nu ook opdrachtgevers assisteren bij het nog beter offline opschonen van Nederlandse voor- en achternamen en het dedupliceren van consumentenbestanden. Dit offline opschonen gebeurt in het Experian Data Center. In dit Data Center wordt nu al QAS software gebruikt voor het controleren en verrijken van adresgegevens, en Experian heeft onlangs ook een licentie gesloten met TPG waarmee het Data Center nu beschikt over de TPG verhuisdatabase. In het Data Center wordt ook het Nationaal Overledenenregister samengesteld en gehost in opdracht van Stichting Infofilter.

Rory Matthews, Managing Director van Experian Nederland: "Wij leveren de best mogelijke data aan onze klanten. Door toevoeging van de software van Human Inference bieden wij nog specifiekere gegevens aan. De verrijking met behulp van Human Inference software maakt het voor onze gezamenlijke klanten eenvoudiger om met de juiste informatie en kosteneffectief te werken."

Hugo Verwijs, CEO van Human Inference: "Experian staat bekend als een gerenommeerd bedrijf als het gaat om betrouwbare dataleveranties. Wij zijn dan ook erg blij met deze overeenkomst. Onze klanten vragen om een eenvoudige integratie met wereldwijde dataleveranciers en Experian is een uitstekend voorbeeld hiervan."

Over Experian
Experian Nederland maakt onderdeel uit van Experian, een wereldwijd marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties en consumenten.

Experian levert informatie, analyses, besluitvormingsproducten en processing services. Door gebruik te maken van onze uitgebreide kennis van personen, markten en economieën, kunnen wij organisaties bijstaan in het vinden, ontwikkelen en beheren van klantenrelaties teneinde hun bedrijf winstgevender te maken.

Daarnaast kunnen consumenten in veel landen direct gebruiken maken van de diensten van Experian. Met deze diensten worden consumenten in staat gesteld hun persoonlijke informatie te beheren en te bewaken. Daarmee kunnen ze controle houden over hun financiële huishouding en voordelige financiële beslissingen nemen.

Experian werkt met cliënten in uiteenlopende bedrijfstakken, waaronder financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, productie, vrije tijd, nutsbedrijven, e-commerce, projectontwikkelaars, vastgoedbedrijven en overheid. Experian maakt onderdeel uit van GUS plc en heeft hoofdkantoren in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experians 12.500 medewerkers in 28 landen ondersteunen cliënten in meer dan 60 landen. De jaaromzet bedraagt meer dan 2,5 miljard Euro.

Meer informatie is te vinden op onze website www.experian.nl.

Het woord 'Experian' is een geregistreerd handelsmerk in de EU en andere landen en is eigendom van Experian Ltd en/of haar dochterondernemingen.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van datakwaliteitssoftware. De software waarborgt en verhoogt de kwaliteit van gegevens en heeft tot doel de communicatie en interactie tussen bedrijven en hun relaties te optimaliseren. De software van Human Inference wordt derhalve gebruikt voor profiling, identificatie en verrijking van data. Datakwaliteit is een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, compliance, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference ook vestigingen in Duitsland en België. Human Inference software is in gebruik bij meer dan 150 bedrijven, waaronder ABN AMRO, Allianz, Belastingdienst Automatiseringscentrum, Centraal Beheer Achmea, Center Parcs, Delta Lloyd verzekeringsgroep, KPN Telecom, ING, E.ON IS GmbH, NS Reizigers, O2 (Germany) GmbH & Co. KG, Sparkassen Informatik GmbH & Co. KG, Telegraaf, Wegener en TNT Express GmbH.