Ingezonden persbericht

persbericht

TOSHIBA TEC lanceert in samenwerking met Finse UPM Raflatac eerste print-on-tag RFID-oplossing ter wereld

Kostenbesparing in de supply chain en versnelde uitrol van RFID binnen de retailmarkten

Amersfoort, 29 september 2006 - TOSHIBA TEC, wereldwijd toonaangevend leverancier van informatie­systemen voor retail en industrie, is de eerste leverancier van barcodeprinters die succesvol productinformatie rechtstreeks kan printen op de voordelige 20mm RFID-tags die gebruikt worden binnen de consumenten retailmarkten. Dit levert flinke kosten- en tijdbesparingen op voor leveranciers van consumentengoederen. Bovendien kunnen leveranciers die Toshiba´s RFID technologie gebruiken hun belangrijke zakelijke relaties voortzetten met partijen binnen de retail die RFID-technologie verplicht hebben gesteld.

In samenwerking met UPM Raflatac, de Finse specialist op het gebied van passieve HF en UHF RFID tags en inlays, biedt Toshiba TEC aanzienlijke kostenbesparingen met de geavanceerde SX-4 label printer. Bovendien kunnen fabrikanten veel kleinere artikelen van etiketten voorzien dan met de gebruikelijke 100 bij 100mm labels mogelijk is.

Tot op heden waren leveranciers van consumentengoederen genoodzaakt om RFID-tags te kopen en te integreren in grotere papieren informatiedragers die vervolgens op pallets of kartonnen dozen moesten worden geplakt. Een dergelijke oplossing heeft de acceptatie van RFID aanzienlijk vertraagd in een kostgevoelige business omgeving als die van consumentengoederen.

De innovatieve RFID-oplossing van Toshiba TEC wordt in het beginstadium van een logistiek productiesysteem geïntegreerd en voorziet in een voordeliger oplossing binnen bestaande productiefaciliteiten.

Gerard Pruijn, commercieel directeur TOSHIBA TEC Nederland is zeer verheugd over de samenwerking met UPM Raflatac. "Retailers verbeteren continu de efficiency van hun supply chain, maar moeten bezorgdheid om ROI van hun toeleveranciers zien te overwinnen. De RFID-oplossing van Toshiba TEC kan de beslissende factor zijn in de acceptatie door leveranciers van deze veelbelovende technologie en de uitrol van RFID binnen retailmarkten versnellen."

"Het unieke Dual Drive mechanisme waarmee al onze geavanceerde industriële printers zijn uitgerust, maakt zeer verfijnde controle mogelijk van de media in de printer. Hierdoor kan de SX-4 printer heel precies RFID-tags plaatsen in een beperkt RF-veld," aldus Mike Keane, Europees Manager, IPD Division, TOSHIBA TEC Europa. "Tests met gebruik van 20mm pitch Rafsec GEN2-tags hebben het bewijs geleverd. Dit maakt de SX-serie een zeer krachtige en voordelige optie voor elke organisatie die de overstap wil maken naar RFID."

Over TOSHIBA TEC

TOSHIBA TEC Nederland is een toonaangevende producent van informatiesystemen voor de retail en de industrie. Haar productontwikkeling is erop gericht te anticiperen en in te spelen op potentiële behoeften van klanten. Dat resulteert in producten die de eindgebruiker een grote toegevoegde waarde opleveren.

TOSHIBA TEC Europe is leverancier van totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud van point-of-salesytemen (POS), kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen.

TOSHIBA TEC Corporation heeft een wereldwijde omzet van 355 miljard yen en telt 58 kantoren die samen meer dan 13 000 mensen tewerk stellen. TOSHIBA Corporation is de meerderheidsaandeelhouder van TOSHIBA TEC, en biedt het de ondersteuning van een toonaangevende wereldwijde organisatie met een sterke aanwezigheid in vier continenten.

Voor meer informatie: http://www.toshibatec-eu.nl

Over UPM Raflatac

UPM Raflatac is wereldwijd een toonaangevend leverancier van 'pressure sensitive labelstock' voor uiteenlopende eisen op het gebied van product- en informatielabels.

Bovendien loopt de organisatie wereldwijd voorop in het ontwikkelen en produceren van grote hoeveelheden RFID tags en inlays. UPM Raflatac heeft zo'n 2.300 werknemers en realiseert een jaarlijkse omzet van ongeveer 860 miljoen euro. De organisatie beschikt over een wereldwijd servicenetwerk van 11 fabrieken op vijf continenten en een uitgebreid netwerk van terminals en verkoopkantoren wereldwijd. UPM Raflatac is onderdeel van UPM met een jaarlijkse verkoop van 10 miljard euro en is beursgenoteerd op de beurzen van Helsinki en New York.

Voor meer informatie: http://www.raflatac.com



Ingezonden persbericht